آبگوشت کله پاچه یک غذای ایرانی

آبگوشت کله پاچه
آبگوشت کله پاچه

آبگوشت کله پاچه همواره یکی از لذیذ ترین غذاها برای ایرانیان بوده است.امروز قصد داریم طرز تهیه این غذا را در سایت فست فود به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت کله پاچه

  1. کله و پاچه گوسفند یک دست
  2. جعفری 50 گرم
  3. نخود 100 گرم
  4. سیب زمینی 2 عدد
  5. پیاز یک عدد
  6. آبلیمو به مقدار لازم
  7. فلفل و نمک به میزان لازم

 

 

طرز تیهه آبگوشت کله پاچه

نخود را شسته و میگذتاریم تا قبل از تهیه این آبگوشت خیس بخورد.پیاز و سیب زمینی را خرد میکنیم.کله پاچه سیب زمینی پیاز و نخود و آب و فلفل و نمک را روی حرارت ملایم قرار میدهیم.بعد از پختن کله و پاچه و کم شدن آب آن آبگوشت ما آماده است.برای تزیین آبگوشت جعفری و بریا خوشمزه تر کردن آبگوشت از ابلیمو استفاده کنید.آب آبگوشت را جدا و در ظرفی ریخته و گوشت آن را نیز جدا بریزید میتوانید این آبگوشت را با نان سنگک در وعده صبحانه میل کنید.

 

 

درباره نخود

نخود نیز مانند هر ماده ی غذایی سرشار از آهن کمک می کند تا اکسیژن لازم از ریه ها به سمت ارگان های مختلف مانند عضلات، کبد، قلب یا مغز برسد. آهن باعث بهبود عملکرد مغز و بالا بردن قدرت یادگیری می شود. این ماده ی معدنی مقاومت بدن در برابر بیماری ها را بالا برده و در برابر میکروارگانیسم ها از بدن محافظت می کند. با داشتن ذخیره ی آهن کافی مشکلاتی مانند خستگی و کم خونی برای بدن مفهومی نخواهد داشت. تحریک عملکرد سیستم عصبی مرکزی، کنترل دمای بدن و کنترل تیروئید از دیگر وظایف آهن است. علاوه بر این ها سلامت پوست، موها و همچنین ناخن ها نیز در گرو جذب آهن کافی است. اگر به هر دلیلی  دچار کمبود آهن شده اید حتماً نخود مصرف کنید.

نخود به دلیل دارا بودن فسفر به تشکیل و حفظ استخوان ها و دندان ها، ترشح شیر، تقسیم سلولی و متابولیسم و یا تشکیل بافت های عضلانی کمک می کند. وجود فسفر به شکل فسفولیپید در غشای سلول های مغز لازم و ضروری است. این ترکیب باعث ارتباط بیشتر سلول ها شده و عملکرد ذهنی و حافظه را بهبود می بخشد.

 

Check Also

آبگوشت بامیه

آبگوشت بامیه ، آبگوشتی که یکی دیگر از هنرهای ایرانی ها می باشد البته خارجی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *