خورشت مرغ ترش مخصوص کدبانو

خورشت مرغ ترش مخصوص
خورشت مرغ ترش مخصوص

امروز میخواهیم طرز تهیه یک خورش خوشمزه ایرانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.این خورش بسیار عالی میباشد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خورشت مرغ ترش مخصوص را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ ترش مخصوص

  1. مرغ یک عدد
  2. لپه یک فنجان
  3. تخم مرغ چهار عدد
  4. سیر یک بوته
  5. سبزیهای معطر 1/5 کیلو
  6. آب لیمو یک استکان
  7. آرد دو قاشق س
  8. روغن 150 گرم
  9. نمک به میزان لازم

 

 

طرز تهیه خورشت مرغ ترش مخصوص

مرغ سالم را کامل بشویید و تمیز کنید.مرغ را در روغن سرخ کنید.و دو لیوان آب را در آن بریزید.چند تا جوش که زد لپه ها را داخل مرغ بریزید.بعد آز آن سبزی را پاک کرده و بشویید و به صورت خیلی ریز با سیر خرد کنید.و در روغن سرخ کنید.به صورتی که نسوزد.سبزی ها را در مرغ میریزیم  و میگذاریم تا سبزی با مرغ چند جوش بخورد.ارد را در کمی آب سرد کنید و کم کم در خورشت بریزید و مرتبا هم بزنیدتا آرد گلوله نگردد.آبلیمو و نمک را را نیز به خورشت اضافه کنید.تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید.در خورشت بریزید و آن را هم بزنید خورش را که چند جوش زده آن را در ظرف بکشید.

 

 

درباره آبلیمو

لیمو اگر با آب گرم مخلوط شود می تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را از بین ببرد. این مشکلات عبارتند از حالت تهوع، سوزش معده و انگل. به خاطر خواص گوارشی آب لیمو، علائم بدگواری معده مثل سوزش معده، نفخ و آروغ را از بین می رود. با نوشیدن منظم آب لیمو، به روده ها کمک می شود که مواد زائد را بهتر دفع کنند. لیمو خاصیت پاکسازی خون را هم دارد و ماده ای پاک کننده به شمار می رود. مصرف آب لیمو می تواند یبوست را هم درمان کند. همچنین برای برطرف کردن سکسکه هم مفید است. آب لیمو بعنوان یک ماده نیروبخش برای کبد هم مفید است و با کمک به کبد برای تولید بیشتر صفرا به هضم بهتر غذا کمک می کند. همچنین باعث می شود مخاط کمتری توسط بدن تولید شود. گفته می شود که به حل شدن سنگ صفرا هم کمک می کند.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *