اشکنه اسفناج لذیذ یک غذای حاضری

 

اشکنه اسفناج لذیذ
اشکنه اسفناج لذیذ

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای فوق العاده خوشمزه و حاضری را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه اشکنه اسفناج لذیذ را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه اشکنه اسفناج لذیذ

  1. اسفناج یک کیلو گرم
  2. روغن 150 گرم
  3. تخم مرغ 5 عدد
  4. آرد گندم 2ق غ
  5. نمک و فلفل به میزان لازم
  6. زعفران به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه اشکنه اسفناج لذیذ

اسفناج را خرد کنید و پیاز را نیز خرد کنید .این دو را با هم دیگر سخ کنید.یک کاسه آب گرم را در آن بریزید تا جوش بخورد.باقیمانده روغن را در ماهیتابه بگذارید و ارد را در ان سرخ کنید و بعد مقداری از آب اسفناج را در آن بریزید و خوب به هم بزنید که با آرد و روغن خوب مخلوط گردد.و آن را دزر آب اسفناج برگردانید و بهم بزنید و چند جوش که زد زعفران را در یک استکان آب سرد شده حل کنید و با کمی فلفل و نمک در غذا بریزید و بهم بزنید تا تخم مرغ ها به قطعات کوچک تقسیم گردند.برای ترشی این اشکنه آب غوره را ذر آن بریزید .

 

 

درباره اسفناج

امروزه مردم بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی و اروپایی از اسفناج نه تنها برای عطر و طعم دلنشین اش بلکه به خاطر خواص غذایی و درمانی که دارد در وعدههای غذایی خود به ویژه غذای کودکان و نوجوانانشان استفاده میکنند.
امروزه مردم بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی و اروپایی از اسفناج نه تنها برای عطر و طعم دلنشین اش بلکه به خاطر خواص غذایی و درمانی که دارد در وعده های غذایی خود به ویژه غذای کودکان و نوجوانانشان استفاده میکنند.

از دیدگاه طب سنتی چین، اسفناج گیاهی است که طبیعتی خنک و ملین دارد بنابراین مصرف آن در افرادی که دچار اختلال در عملکرد دستگاه گوارش هستند یا با کندی حرکت روده ها مواجه ند بسیار ضروری است، زیرا این سبزی مغذی میتواند بهترین دارو برای درمان یبوست به ویژه در افراد میانسال و کهنسال باشد. علاوه بر این اسفناج توسط درمانگران طب سنتی چین به عنوان یک غذای دارویی در درمان بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که دچار خستگی، ضعف و سرگیجه هستند، تجویز میشود.

 

Check Also

اشکنه گوجه سبز یک غذای ساده

اشکنه غذایی است که از دبر باز به عنوان یک غذای ساده از آن یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *