سوفله گل کلم خوشمزه برای همه سلیقه ها

سوفله گل کلم خوشمزه
سوفله گل کلم خوشمزه

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای خوشمزه و فوق العاده را از طرف سایت فست فود به شما اموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوفله گل کلم خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوفله گل کلم خوشمزه

  1. گل کلم خوشمزه یک عدد
  2. تخم مرغ 4 عدد
  3. شیر دو لیوان
  4. آرد 4 قاشق غ
  5. کره 100 گرم
  6. پنیر پارمزان 1 لیوان
  7. نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه سوفله گل کلم خوشمزه

ظرفی بزرگ را پر از آب و نمک میکنیم.ظرف را میگذاریم تا به جوش آید.گل کلم  را به شکل گل های کوچک تکه کنید و داخل اب بیندازید.وقتی که گل کلم ها پخته شد آنها را داخل آبکش میریزیم تا آب آن خارج شود.کره را روی حرارت میگذاریم تا آب گردد.ارد را به آن اضافه میکنیم و هم زده تا ارد و کره با هم مخلوط گردند.شیر را کم کم به مواد اضافه میکنیم و مرتبا بهم میزنیم تا مواد غلیظ شوند.گل کلم ها را با گوشتکوب میکوبیم نمک و فلفل را با مواد بالا درون گل کلم میریزیم و هم میزنیم.ظرف نشکن پیرکس را را چرب کرده و مواد بالا را داخل ظرف میریزیم و روی آن را پنیر رنده شده را میپاشیم.نیم ساعت در درجه 180 سانتی گراد میگذاریم تا سوفله آماده گردد.

 

 

درباره گل کلم

گل کلم به دلیل خواص و فواید با ارزشی که دارد برای تسکین و درمان بیماری هایی مانند سوء هاضمه، دیابت، اشعه ماوراء بنفش، پاپیلوماتوز تنفسی، دژنراسیون ماکولا، فشار خون بالا و چاقی مفید است. گل کلم به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری های عصبی و سرطان کمک می کند. همچنین خواص دارویی گل کلم برای حفظ سلامت استخوان ها، تعادل الکترولیت، تعادل سطح کلسترول مطلوب، جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر و مفید است.

Check Also

دسر سوفله پرتقال مدرن و لذیذ

دسر ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که در دنیا طرفدارن زیادی دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *