دسر بادامی بامزه یک دسر بی بدیل

دسر بادامی بامزه
دسر بادامی بامزه

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر خوشمزه با بادام را به شما عزیزان آموزش دهیم که باب میل همه گروههای سنی باشد .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر بادامی بامزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر بادامی بامزه

  1. بادام هندی و بادام زمینی هر کدام 1/4 فنجان
  2. بادام پوست کنده 1/4 فنجان
  3. ژله آناناس 2 بسته
  4. کموت آناناس 1/2 فنجان
  5. پودر شکر 150 گرم
  6. خامه 300 گرم
  7. انگور بی دانه 2 فنجان
  8. بیسکوییت ویفر به مقدار لازم

 

طرز تهیه دسر بادامی

ژله را با دو لیوان آب سرد و آب ولرم مخلوط کنید.و در ظرف هایی که مخصوص زله هست بریزید انگور و کمپوت آناناس را با آن مخلوط کنید و ژله را در ظرفی ریخته پودر شکر و خامه را بزنید تا فرم بگیرد و خوب که فرم گرفت با دسر مخلوط کنید. و بادام ها را در وسط انها قرار دهید و با بیسکوییت میل کنید.

 

 

درباره بادام

مالش روغن بادام بر روی پوست التهاب پوست را رفع كرده و سوختگی را درمان می‌كند. روغن بادام اگزما را رفع می‌كند. از آنجایی كه بادام تلخ دارای اسید سیانیدریك است در مصرف آن باید نهایت دقت را بعمل آورد. خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه و روغن آن برای درمان سیاه سرفه، تنگی نفس، درد كلیه و خارج كردن سنگ مثانه مفید است. همچنین مخلوط بادام تلخ با عسل، كبد و طحال را تمیز می‌كند.

برای رفع درد كلیه‌ها بهتر است بادام تلخ همراه با نشاسته و نعناع استفاده شود. برای از بین بردن سنگ كلیه و ناراحتی‌های كلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط كرده و بخورید. دم كرده ریشه درخت بادام تلخ برای پاك كردن طحال و دفع كرم روده به كار می‌رود. بادام دارای مواد مغذی بسیاری است بنابراین غذای بسیار خوبی می‌باشد، ولی چون سنگین و دیرهضم است نباید در خوردن آن افراط كرد. به طوری كه مقدار آن نباید در روز بیش از۱۰ دانه باشد. همچنین بادام همچنین برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی كه معده ضعیف دارند بهتر است بادام با شكر بخورند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *