دسر نسکافه ای برای میهمانی خودمانی

دسر نسکافه ای
دسر نسکافه ای

اگر به دنبال یکی از خوشمزه و شیک ترین دسرهای میهمانی میگردید طرز تهیه دسر نسکافه ای را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه آموزش این دسر را ببینید.

مواد لازم برای تهیه دسر نسکافه ای

  1. پودر زلاتین 12 گرم
  2. آب 1/2 فنجان
  3. زرده تخم مرغ 3عدد
  4. شکلات تخته ای 100 گرم
  5. پودر نسکافه 25 گرم
  6. وانیل 1/2 قاشق چ
  7. پودر شکر75 گرم
  8. خامه 150 گرم
  9. خامه فرم گرفته 1 فنجان
  10. شکلات رنده شده 1/3 فنجان
  11. پودر پسته 1ق غ

 

 

طرز تهیه دسر نسکافه ای

پودر نسکافه و زلاتین را با آب روی اجاق بگذارید تا به جوش اید و کاملا حل شوند.3 عدد از زرده تخم مرغ را بزنید تا سفید رنگ بشودو به حالت پفی درآید.پودر شمر و وانیل را اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا حالت کشدار پیدا کند.شکلاتها را رنده کنید و درون زرده ها بریزید.نسکافه و ژلاتین سرد شده را اضافه نمایید و خوب بهم بزنید.پودر شکر و خامه را هم بزنید تا فرم بگیرد.همه مواد را مخلوط کنید و خوب بهم بزنید و در ظرف دسر بریزید و به مدت زمان 6 ساعت در یخچال قرار دهید.دسر مورد نظر را با کمی خامه فرم گرفته و پودر پسته و شکلات  رنده شده تزیین کنید.

 

 

درباره زرده تخم مرغ

اگرچه سفیده تخم مرغ محتوی میزان بالایی پروتئین است اما زرده آن را نیز نباید نادیده بگیرید. یک تخم مرغ بزرگ 3.6 گرم پروتئین در سفیده و 2.7 گرم پروتئین در زرده خود دارد. این بدین معناست که 60 درصد پروتئین موجود در تخم مرغ در سفیده آن و 40 درصد دیگر در زرده آن است. پس دفعه بعدی که خواستید زرده تخم مرغ را دور بیاندازید بیشتر فکر کنید.

زرده تخم مرغ علاوه بر داشتن مقدار زیادی پروتئین، محتوی چربی‌های غیراشباع و بسیار مفید برای سلامت قلب شامل چربی امگا – 3 است. بسیاری از مردم از چربی و کلسترول موجود در تخم مرغ به ویژه در زرده آن وحشت دارند اما فراموش می‌کنند که سایر غذاها نظیر گوشت قرمز، ماکیان و لبنیات نیز به همین اندازه یا حتی بیشتر چربی و کلسترول دارند.

علاوه بر این، نتایج مطالعات مختلف نشان می‌دهد که چربی‌های اشباع شده کلسترول خون را بیش از کلسترول موجود در غذاها افزایش می‌دهند. بنابراین زرده تخم مرغ با داشتن 1.6 گرم چربی اشباع که این میزان 8 درصد کل میزان مجاز مصرف روزانه برای بدن است، قابلیت تبدیل شدن به یک رژیم غذایی سالم را دارد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *