استیک ماهی مقوی و دلچسب

استیک ماهی مقوی
استیک ماهی مقوی

ماهی از جمله غذاهای مقوی در میان انواع غذاهای روزانه است.امروز قصد داریم طرز تهیه استیک ماهی مقوی را در ادامه مطلب زیر به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه استیک ماهی مقوی

  1. فیله ماهی 400 گرم
  2. سس خردل 2 قاشق چایخوری
  3. سیر دو حبه
  4. سرکه قرمز دو قاشق چ
  5. روغن زیتون 4 ق غ
  6. خامه 2 پیمانه
  7. کره 40 گرم
  8. خردل یک پیمانه
  9. نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه استیک ماهی مقوی

در ابتدای کار ماهی ها را تمیز میشوییم و با روغ زیتون و سس خردل و سرکه قرمز و نمک و سیر و فلفل مزه دار میکنیم.به مدت نیم ساعت آنه را در ماهیتابه نچسب و چدنی با روغن اندکی سرخ میکنیم.برای تهیه سس کره را آب میکنیم و سس خردل را اضافه نموده و بعد از حدود دو دقیقه خامه را اضافه میکنیم تا سس کاملا یکدست گردد.نمک و فلفل را بیفزایید و هم بزنید.این غذا را میتوانی با نان و ریخون نیز میل کنید.

 

 

درباره سرکه انگور

مصرف سرکه در وعده‌های غذایی به رقیق شدن خون و تجزیه بهتر چربی‌ها و کاهش چربی‌خون کمک می‌کند و موجب کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود.شست‌وشوی دهان با مخلوط مساوی از سرکه و گلاب موجب درمان بدبویی دهان می‌شود.برای درمان کبودی و تیرگی دور چشم کافی است سرکه را با عسل مخلوط کنید و این کرم گیاهی را دور چشم ضماد کنید. استفاده از این ترکیب به مدت یک هفته موجب کاهش میزان تیرگی دور چشم و درمان آن می‌شود.

برای درمان گلودرد می‌توانید به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و با افزودن مقداری نمک به آن یک محلول شست‌وشو برای قرقره کردن تهیه کنید. قرقره با این مخلوط موجب بهبود گرفتگی گلو و درد گلو می‌شود.

بو کردن دستمالی که آن را با مقدار کمی سرکه گرم‌شده مرطوب کرده‌اید به درمان سردردهای کهنه و مزمن و سردردهایی که ناشی از غلبه صفرا در بدن است، کمک می‌کند.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *