دال عدس عالی به سبک هندی

دال عدس عالی
دال عدس عالی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای خوشمزه هندی که نمونه آن را هندیها در منزل تهیه میکنند را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دال عدس عالی هندی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه دال عدس عالی

  1. عدس 750 گرم
  2. میخک سه عدد
  3. هل 2 عدد
  4. رب گوجه فرنگی 1 فنجان
  5. آب لیمو ترش نیم فنجان
  6. زیره نصف قاشق چ
  7. زنجبیل یک عدد
  8. فلفل قرمز سه عدد
  9. سیر دو ق س
  10. پیاز یک عدد

 

 

طرز تهیه دال عدس هندی

در ابتدا عدس را با مقداری آب داخل ظرف بریزید و زیر آن را شعله روشن کنی تا بجوشد.زمانی که خوب پخته شد آن را داخل صافی بریزید به گونه ای که آب آن از زیر داخل ظرفی ریخته و محفوظ بماند.. با گجوشت کوب عدس ها را بکوبید ا نرم شود و سپس آب محفوظ شده را روی آن بریزید . در دیگی دیگر یک عدد پیاز را خرد کنید و با دو قاشق سیر و چند دانه زیره و دو الی سه عدد هل و سه عدد میخک و یک تکه کوچکی از زنجبیل  و دو تا سه عدد فلفل قرمز با پیاز سرخ کنید.آب عدس را که حاضر کرده اید روی آن بریزید و به آن رب گوجه و نیم استکان آب لیمو بزنید.هندی ها این غذا را با کته میل میکنند.

 

 

خواص عدس

– عدسها مثل دیگر حبوبات سرشار از فیبرهای غذایی هستند چه از نوع قابل جذب و چه از نوع غیر قابل جذب. فیبرهای قابل جذب،یک ماده ژله مانندی در دستگاه گوارش ایجاد می کنند که سبب دفع صفرا (حاوی کلسترول ) می گردد و آن را به خارج از بدن می برد.
فیبر غیر قابل جذب عدس نیز نه تنها کمک به افزایش مقدار مدفوع و جلوگیری از یبوست می کند بلکه کمک به جلوگیری از بیماری های گوارشی مانند سندرم روده ای تحریک پذیر و التهاب روده ای نیز می کند.

Check Also

بریانی سبزیجات ، یک غذای هندی

بریانی سبزیجات ، یک غذای هندی که امروز درباره اش قرار است آموزش آن را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *