پیتزای مارتادلا یک پیتزای قدیمی

پیتزای مارتادلا
پیتزای مارتادلا

پیتزا مارتادلا یکی از انواع پیتزاهای مخصوص است که از نوع پیتزاهای قدیمی در مغازه ها به فروش میرسد. امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزای مارتادلا را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزای مارتادلا

  1. خمیر پیتزا دو عدد
  2. کالباس مارتادلا 300 گرم
  3. گوشت چرخ کرده 300 گرم
  4. قارچ 150 گرم
  5. فلفل دلمه2عدد
  6. سس گوجه فرنگی و نمک و فلفل 2ق س
  7. گوجه فرنگی خرد شده 3 عدد

 

 

طرز تهیه پیتزای مارتادلا

ظرف پیتزای مورد نظر را چرب کنید و خمیر پیتزا را در آن پهن کنید.سس گوجه یا سس پیتزا را روی خمیر بمالید.گوشت چرخ کرده را سرخ کنید و آن را بهمراه پیاز داغ و قارچ سرخ شده و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خرد شده و کالباس مارتادلا را به صورت لایه لایه ای روی خمیر پهن بکنید.دست اخر پنیر پیتزا را اضافه کنید و با حرارت ملایم در فری که از قبل گرم کرده اید بگذارید تا طلایی شود.

 

 

درباره سوسیس و کالباس

کالباس و مارتادلا دو نوع از سوسیس‌های پخته هستند و از گوشت تازه که خوب پخته شده تهیه می‌شوند. قابلیت نگهداری آنها طولانی مدت نیست. این دسته از سوسیس‌ها را یا بلافاصله بعد از پختن مصرف می‌کنند یا آنها را در یخچال نگهداری نموده و قبل از مصرف، آنها را گرم می‌کنند، قابل توجه خانم‌ها است که این سوسیس‌ها را نمی‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد. (سوسیس‌های دودی نیز در این دسته قرار می‌گیرند) این دسته از سوسیس‌ها را بعد از پختن، دودی کرده و یا حتی با دود می‌پزند و گرم یا سرد مصرف می‌کنند. اما حتما باید در یخچال نگهداری شوند.

این نوع سوسیسها قبل از مصرف، حتما باید پخته شده و از گوشتی تهیه شده باشند که قبلا به آن نمک نزده‌اند. این دسته از سوسیس‌ها را باید در یخچال نگهداری نمود. مثال آن، سوسیس‌های ایتالیایی تهیه شده از گوشت تازه گاو و سوسیس آلمانی است.سوسیس خشک: این سوسیس‌ها را سرد مصرف می‌کنند و می‌توان برای مدت طولانی آنها را نگه داری نمود. این دسته، سوسیس‌های تازه‌ای هستند که آنها را خشک می‌کنند. معمولا سالامی و سوسیس‌های تابستانی از جمله این سوسیس‌ها هستند.

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *