خورشت شش انداز غذای محلی گیلانی

خورشت شش انداز
خورشت شش انداز

شمالی ها به خصوص گیلانی هاس عزیز غذاهای فراوان و متنوعی دارند امروز قصد داریم یکی از غذاهای خوشمزه گیلانی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خورشت شش انداز را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت

  1. هویج یک و نیم کیلو
  2. تخم مرغ شش عدد
  3. شکر 1 فنجان
  4. روغن 150 گرم
  5. آبلیمو 3 قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهیه خورشت شش انداز

هویج را با رنده ای که دانه های متوسط دارد رنده کنید.هویجی را که رنده کرده اید در ظرفی با روغن کم سرخ کنید به گونه ای که تمام هویج به طور یکنواخت طلایی گردد.شکر و آبلیمو را در یک استکان حل کنید و روی هویجی که سرخ کرده اید بریزید و روی حرارت ملایم گذاشته تا چند جوش بزند تا آب آن تمام گردد.هویج ها را در ظرفی بریزید و تخم مرغ ها را نیمرو کنید و در هویج بریزید.

 

 

درباره آب لیمو

لیمو که یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مفید باشد. لیمو یکی از بهترین منابع ویتامین C است که با جوان سازی پوست از داخل و ایجاد درخشش روی پوست، زیبایی شما را تقویت خواهد کرد. مصرف روزانه آب لیمو تفاوت زیادی در ظاهر پوست شما ایجاد می کند. این ماده بعنوان یک داروی ضد پیری عمل می کند و می تواند چین و چروک و جوش های سرسیاه را از بین ببرد. وقتی آب لیمو را روی نواحی سوختگی بمالید، جای زخم را از بین می برد. از آنجا که ماده ای خنک کننده هم به حساب می آید احساس سوزش روی پوست را از بین می برد.

 

آب لیمو برای مراقبت های دندان شما نیز به کار می رود. با ریختن آب لیموی تازه روی قسمت هایی که دچار دندان درد شده است، درد دندان کمتر خواهد شد. ماساژ دادن آب لیمو روی لثه ها، خونریزی لثه را متوقف می کند. همچنین بوی بد دهان و سایر مشکلات مربوط به لثه ها را هم برطرف می کند.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *