سالاد فصل دلچسب یک سالاد ویژه

سالاد فصل دلچسب
سالاد فصل دلچسب

سالاد ها یکی از پرطرفدار ترین غذاها میباشند.امروز قصد داریم یکی از سالادهای خوشمزه و عالی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد فصل دلچسب را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد فصل دلچسب

  1. کاهو دو عدد
  2. خیار 3عدد
  3. گوجه فرنگی 3عدد
  4. هویج 2 عدد
  5. کلم قرمز یک عدد کوچک
  6. سس مایونز یک فنجان کوچک
  7. پرتقال آب گرفته یک عدد
  8. نمک به میزان لازم
  9. آب لیمو یا آب نارنج به میزان لازم
  10. شکر به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه سالاد فصل دلچسب

کاهو و کلم قرمز کوچک را جداگانه خرد کنید.خیار ها و گوجه ها را به صورت حلقه ای خرد کنید.ظرف سالادی را کنار دستتان بگذارید.کاهو را در دیس سالادی بریزیدروی کاهو ها را به دلخواه کلم قرمز و خیار و گوجه ها را چیده و هویج ها را روی سالادتان رنده کنید.سس مایونز را خوب هم زده و کمی نمک و شکر و آبلیمو را به سس اضافه کنید.آب یک پرتقال را گرفته و به سس مورد نظر اضافه کنید سس شما آماده است میتوانید آن را روی سالاد فصل خود بریزید.برای اینکه کلمی که در سالاد استفاده میکنید کمی ترد و ملس شود کلم ها را بعد از اینکه خرد کردید و شستید در مخلوطی از اب و نمک و دو قاشق سرکه بریزید و بگذارید تا یک جوش بزند بعد از آن کلم را در آبکش خالی کنید و برای سالادتان مورد استفاده قرار دهید. میتوانید برای اینکه سس مایونز در سالادتان استفاده نکرده باشید از سس ماست در سالاد استفاده کنید.

 

 

درباره نارنج

نارنج اثر ضدعفونى كننده و ميكروب كشى دارد.براي درمان گلودرد و فشار‌ خون بايستي نصف ليوان آب نارنج را با يك قاشق عسل مخلوط كرده و بعد از غذا ميل نماييد.براي سردردي كه در اثر زيادي صفرا باشد مي توان از شربت نارنج استفاده كرد.كساني كه قند خون دارند نارنج را به عنوان چاشني در تمام برنامه‌هاي غذايي خود قرار دهند.نارنج براي بيماران قلبي مفيد است و فشار را نیز پایین می آورد.كساني كه دچار تورم گلو و حلق شده‌اند آب نارنج را غرغره كنند.

از آب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود و در صنعت عطرسازی و شامپو سازی هم کاربرد دارد.از بین ترش مزه ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند.نارنج نرم کننده پوست و مو است. اگر نارنج به صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود یک نرم کننده بسیار مفید برای پوست و مو و ازبین برنده خارش است.

 

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *