شوری مخلوط خانگی بسیار خوشمزه

شوری مخلوط خانگی
شوری مخلوط خانگی

اکثر خانواده های ایرانی بر سر سفره خود باید حتما یک شوری یا ترشی بگذارند از آنجایی که خوشمزه ترین ها شوری ها هستند امروز قصد داریم طرز تهیه شوری مخلوط خانگی را به شما بانوان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شوری مخلوط خانگی

  1. گل کلم یک عدد
  2. خیار ریز شده 2 کیلو گرم
  3. هویج ریز شده و شیب زمینی ترشی هر کدام دو کیلو
  4. فلفل سبز ریز شده یک کیلو
  5. سیر یک کیلو
  6. سرکه یک لیوان
  7. نمک 200 گرم

 

 

طرز تهیه شوری مخلوط خانگی

تمامی سبزیجات مورد نظر را تمیز میشوییم.میگذاریم تا مواد کاملا خشک گردد.در یک ظرف بزرگ سیب زمینی ترشی را خرد میکنیم و گلهای کلم را جدا میکنیم و هویج را حلقه حلقه ای میبریم  و خیارها را به صورت درسته یا به صورت حلقه ای میبریم.سیر ها را پوست کنده و حبه حبه کرده و فلفل سبز را به صورت درسته روی مواد میریزیم و سپس تمامی مواد را خوب به هم میزنیم.مواد را داخل یک گالن پلاستیکی بریزید یک ظرف دیگر را به اندازه گنجایش گالن متوسط اب میکنیم و آب را روی حرارت میگذاریم تا بجوشد. نمک را داخل آب ریخته و ظرف را از روی حرارت بر میداریم و بلا فاصله روی مواد شور ریخته و سرکه را روی مواد میریزیم . در گالن را محکم میبندیم و در جایی خنک قرار میدهیم و بعد از چهلف روی میتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

 

درباره سیب زمینی ترشی

بخش خوردنی سیب‌زمینی ترشی همان غده‌ی آن است که می‌شود به صورت خام یا پخته خورده شود. این غده‌ها با یک ریتم منظم در طول زمستان رشد می‌کنند. طعم این ماده‌ی غذایی در حالت پخته‌شده دلچسب است و می‌توان از آن مانند خود سیب‌زمینی در تهیه‌ی انواع غذاها استفاده کرد. سیب‌زمینی ترشی سرشار از اینولین است. بدن ما نمی‌تواند این ماده را هضم کند و برای همین هم سیب‌زمینی ترشی خاصیت سیرکنندگی بسیار بالایی دارد. مزیت دیگر سیب‌زمینی ترشی کم بودن میزان کالری آن است.

این ماده‌ی غذایی یکی از درمان‌گرهای طبیعی و معروف دیابت و روماتیسم استو فشارخون را پایین می‌آوردتوجه داشته باشید که برخی افراد نسبت به اینولین حساسیت دارند و نمی‌توانند این ترکیب را تحمل کنند. به خاطر اینکه این ماده در روده‌ها تخمیر شده و باعث بروز دل درد و ناراحتی‌های روده می‌شود.

Check Also

پاپ کورن های طعم دار درست کنید

  معمولا درست کردن پاپ کورن را اکثر شما عزیزان بلد هستید به این صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *