سس قهوه ای لذیذ مخصوص استیک

سس قهوه ای لذیذ
سس قهوه ای لذیذ

خیلی از خانم ها قصد میکنند که در منزل انواع استیک مرغ و گوشت را تهیه کنند ولی نمیدانند برای طعم دهی به گوشت استیک از چه سسی استفاده کنند. امروز قصد داریم طرز تهیه سس قهوه ای لذیذ را به شما بانوان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سس قهوه ای لذیذ

  1. ارد سفید یک ق س
  2. کره یک ق س
  3. هویج دو عدد
  4. پیاز 2 عدد
  5. رب گوجه فرنگی یک ق س
  6. جعفری خرد شده 100 گرم
  7. اب گوشت 1 فنجان
  8. چاشنی هندی به میزان لازم
  9. نمک و فلفل به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه سس قهوه ای لذیذ

پیاز و هویج را خرد کنید و در ظرفی کره بریزید تا کره آب شود. پیاز و هویج را در کره سرخ کنید.سپ آرد را به مواد سرخ شده اضافه کنید.زمانی که آرد به اندازه کافی سرخ شد اب گوشت و جعفری خرد شده و جوز هندی خرد کرده و نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید.وقتی به اندازه کافی پخته شد یک قاشق رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر بجوشانید و بعد از آن از روی گاز بردارید.

 

 

درباره جوز هندی

جوز هندی برای درمان و تسکین یافتن بسیاری از دردها مفید شناخته شده است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می کنند. از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می توان استفاده کرد؛ کافی است چوب پنبه ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می دهند.التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می یابد. جوز هندی به حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن کمک می کند. برای کاهش یافتن علائم آلرژی نیز می توانید جوز هندی میل کنید. به رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *