خورشت پرتقال و پسته خوش طعم و لذیذ

خورشت پرتقال و پسته خوش طعم
خورشت پرتقال و پسته خوش طعم

امروز میخواهیم طرز تهیه یک خورشت خوشمزه را به شما بانوان عزیز آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز اهیه خورشت پرتقال و پسته خوش طعم را به شما آموزش میدهیم.این غذا بسیار لذیذ میباشد.

مواد لازم برای تهیه خورشت پرتقال و پسته خوش طعم

  1. روغن كنجد 3 قاشق سوپخوری
  2. پياز خرد كرده 1 عدد
  3. نمک و فلفل قرمز به ميزان لازم
  4. زردچوبه يک دوم قاشق چايخوری
  5. رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری
  6. رب نارنج 1 قاشق چايخوری
  7. قارچ ورقه ای خرد كرده 4 عدد
  8. پنير توفوخرد كرده 100 گرم
  9. پودر تخم گشنيز يک دوم قاشق چايخوری
  10. لوبيا چشم بلبلی پخته 1 پيمانه
  11. مغز پسته تازه 200 گرم
  12. زعفران حل كرده 1 قاشق سوپخوری
  13.  يک عدد پرتقال

 

 

طرز تهیه خورش پرتقال و پسته خوش طعم

روغن کنجد را داخل ماهیتابه مناسبی بریزید و پیاز تا داخل آن بریزید و تفت دهیت تا پیازها کمی رنگ طلایی به خود بگیرد.نمک و فلفل و رب و زردچوبه و رب نارنج قارچ و پنیر را داخل پیاز ریخته و تفت دهید.پودر تخم گشنیز ،لوبیا،زعفران،پسته،و فیله های پرتقال را به خورش اضافه کنید.خورش را روی حرارت ملایم بگذارید تا چند دقیقه خورش بپزد و کامل مزه دار گردد.خورش را روی چلو بریزید و میل کنید.

 

 

درباره پرتقال

با وجود اینکه تعداد زیادی از مرکبات حاوی پلی متوکسیلیت فلاون هستند، متداول‌ترین پلی متوکسیلیت فلاونها یعنی تانگرتین و نوبیلتین در پوست پرتقال و نارنگی وجود دارد. آب این میوه‌ها نیز در مقادیر خیلی کمتر حاوی پلی متوکسیلیت فلاونها است. در واقع باید حدود 20 لیوان آب میوه در روز بخورید تا مقدار پلی متوکسیلیت فلاون دریافتی قابل‌مقایسه با مقدار داده‌شده به حیوانات باشد. برای دریافت خواص کاهش‌دهنده کلسترول پرتقال و نارنگی ، هر روز یک قاشق پوست نارنگی یا پرتقال ارگانیک خوب تمیز شده را رنده کرده و آن در چای، سالاد، سس سالاد، ماست، سوپ یا سوپ جو، گندم یا برنج مصرف کنید. در حال حاضر محققان مکانیسم عملکرد این ترکیبات در کاهش کلسترول را تحت بررسی و مطالعه قرار داده‌اند. بر اساس نتایج اولیه مطالعات سلولی و حیوانی، به نظر می‌رسد پلی متوکسیلیت فلاونها همانند داروهای استاتین عمل می‌کنند و سنتز کلسترول و تری گلیسیرید در کبد را مهار می‌کنند.

 

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *