سس کوفته مخصوص انواع کوفته ها

سس کوفته مخصوص
سس کوفته مخصوص

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سس مخصوص  را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سس کوفته مخصوص را به شما بانوان گرامی اموزش میدهیم. این سس را میتوانید با انواع کوفته ها میل کنید.

مواد لازم برای تهیه سس کوفته

  1. آب دو لیوان
  2. پیاز سرخ کرده دو عدد
  3. رب گوجه فرنگی 3 قاشق غ
  4. زعفران آب کرده 2 قاشق غ
  5. روغن مایع 2 قاشق غ

 

 

طرز تهیه سس کوفته مخصوص

همه مواد  را با هم مخلوط کنید و روی حرارت گذاشته تا چند جوش بخورد.کوفته ها را داخل مواد بریزید و زیر حرارت را پایین بیاورید تا مواد جا بیفتد.کوفته ها یی را که در دیس کشیده اید یک طرف آن را جعفری خرد شده و در طرف دیگر خیار شور و فلفل دلمه خرد شده بریزید.این سس بسیار خوشمزه میباشد و با انواع کوفته ها نیز کاربرد دارد.

 

 

درباره زعفران

زعفران به تقویت هرمون های جنسی  کمک میکند. ویتامین C نیز جنگنده عفونت هست و آهن تصفیه کننده خونه و همچنین ویتامین B6 در تشکیل سلول های خونی و آرامش اعصاب موثر است. پتاسیم نیز به تعادل مایعات در بدن کمک میکنه و اگر میزان آن در بدن کم باشه گرفتگی عضلات رو به همراه خواهد داشت.

زعفران حاوی بیش از 150 ترکیب متفاوت است. به عنوان مثال پیکروکروسین به عنوان ماده اصلی طعم و مزه اون هست. سافرنال عطر و رایحه زعفران رو به ارمغان میاره و کروسین موجود در زعفران باعث رنگ نارنجی زعفران میشه. بسیاری از خواص دارویی این ادویه به دلیل وجود کاروتنوئید ها و آنتی اکسیدان های موجود در اون هست که میتونه بدن رو در مقابل بسیاری از آسیب ها حفظ کنهعصاره زعفران در بسیاری از موارد میتونه باعث مهار رشد تومور های ممختلف بشه و میتونه در مواردی به عنوان داروی ضد سرطان به کار بره.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *