سوپ جعفری دلچسب سوپ پاییزی

سوپ جعفری دلچسب
سوپ جعفری دلچسب

سوپ ها همواره در بین انواع غذا طرفداران خاص خود را دارد .امروز قصد داریم طرز تهیه یک سوپ پاییزی را به شما عزیزان آموزش دهیم. درادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ جعفری دلچسب را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ جعفری دلچسب

  1. جعفری خرد کرده 1/3 پیمانه
  2. آب گوشت 6 پیمانه
  3. پنیر گودا 70 گرم
  4. گوشت چرخ کرده 120 گرم
  5. کره یک قاشق سوپ خوری
  6. نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه سوپ جعفری دلچسب

پنیر را رنده کنید و با نیمی از جعفری به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.به آن نمک و فلفل افزوده و کمی آن را ورز دهید.سپس مایه گوشت را حدودا 30 دقیقه در یخچال قرار داده و در یک قابلمه آب گوشت را بریزید و بگذارید تا جوش بخورد.از مایه گوشت  کوفته هایی کله گنجشکی درست کرده و در آب گوشت بریزید تا کوفته ها بپزند.آب  گوشت را از صافی ریزی عبور دهید .کره را ذوب کرده و باقیمانده جعفری را به آن بیفزایید.سپس این مواد را با کله گنجشکی ها به آب گوشت اضافه کنید و میل نمایید.

 

درباره جعفری

یک فنجان آب بجوشانید و یک دسته جعفری به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف و در یخچال نگهداری کنید. هر روز صبح و شب از این لوسیون طبیعی استفاده کنید. می‌توانید لوسیون‌ را به مدت 5 تا 6 روز در ظرف شیشه‌ای در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

از دل درد، سوزش و ترش کردن معده و سایر مشکلات گوارشی که اصولا بعد از صرف غذا به وجود می‌آیند به خاطر این که شاید به درستی غذا را هضم نمی شود. در این صورت هیچ‌چیز به اندازه‌ی جعفری راه گشا نیست. روش استفاده برای این مشکل به این صورت است که یک قاشق غذاخوری جعفری را در 25 میلی‌لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کرده و بعد از غذا بنوشید. اگر علائمتان رفع نشد به پزشک مراجعه کنید.

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *