کالباس مرغ خانگی را آسان تهیه کنید

کالباس مرغ خانگی
کالباس مرغ خانگی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک کالباس خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کالباس مرغ خانگی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.این غذا بسیار سالم میباشد.

مواد لازم برای تهیه کالباس مرغ خانگی

  1. مرغ خرد شده یک عدد
  2. قارچ خرد شده 100 گرم
  3. هویج متوسط دو عدد
  4. سیر سه حبه
  5. خلال پسته و بادام 4 قاشق غ
  6. روغن مایع و نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی

مرغ را کامل بشویید و پوست آن را به طور کامل جدا کنید.پوست مرغ را جوری از مرغ جدا کنید که پوست آن سالم بماند.مرغ را خرد کنید و با سیر و قارچ خرد شده و خلال بادام و پسته و یک قاشق روغن مایع مخلوط کنید.مواد مورد نظر را داخل پوست مرغ قرار دهیدو خوب فشار دهید. هویج سالم را پوست بکنید و در مواد فرو کنید. با نخ در کیسه را خوب ببندید و محکم کنید و کمی ان را در روغن سرخ کنید.یک لیوان اب را به مواد اضافه کنید و بگذارید تا مواد پخته شود. سپس مواد را در یخچال بگذارید  تا خشک شود.زمانی که میخواهید مواد را استفاده کنید ان را به صورت حلقه ای برش دهید و پوست ان را در بیاورید.

 

 

درباره هویج

گیاه‌شناسان باور دارند هویج از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. آن را می‌توان به صورت له‌شده، جوشانده یا خام بر روی زخم‌ها استفاده کرد.از هویج می‌توان بعوان یک ماسک پوستی ارزان و راحت استفاده کرد. فقط کافی است آن را رنده کرده و با کمی عسل مخلوط کنید.تحقیقات نشان داده است که رژیم‌های غذایی که در آن مقدار زیادی کاروتینوئید وجود داشته باشید، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

هویج نه تنها حاوی بتا-کاروتین است، بلکه آلفاکاروتین و لوتئین نیز در خود دارد. مصرف منظم هویج سطح کلسترول را کاهش می‌دهد زیرا فیبرهای محلول موجود در هویج با اسیدهای صفرا پیوند می‌زنند.ویتامین A به کبد برای بیرون کردن سموم بدن کمک می‌کند. صفرا و چربی موجود در کبد را کاهش می‌دهد. فیبرهای موجود در هویج به تمیز کردن روده و تسریع حرکت موادزائد کمک می‌کند.

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *