سالاد بادمجان پر خواص و عالی

سالاد بادمجان پر خواص
سالاد بادمجان پر خواص

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد عالی را به شما آموزش دهیم .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد بادمجان پر خواص را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد بادمجان پرخواص

  1. بادمجان متوسط 4 عدد
  2. تخم مرغ دو عدد
  3. پیازچه 5 شاخه
  4. جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری
  5. ذرت کنسروی یک لیوان سرخالی
  6. آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  7. سس مایونز یک لیوان
  8. نمک به میزان دلخواه

 

طرز تهیه سالاد بادمجان پر خواص

بادمجان ها را تمیز میشوییم و روی گاز یا داخل فر گذاشته تا کباب شود.سپس پوست بادمجان ها را کنده و زیر اب میشوییم تا باقیمانده پوست های کباب شده بادمجان از روی آن پاک شود.سپس بادمجان ها را با چاقو ریز ریز میکنیم.تخم مرغ ها را آب پز میکنیم پوست آنها را کنده و به صورت ریز خرد میکنیم.پیازچه ها را نیز پاک کرده و شسته و ریز خرد میکنیم.جعفری ها را نیز میشوییم و ساطوری میکنیم.اگر نمیخواهید از ذرت کنسرو شده استفاده نکنید میتوانید ذرت تازه را آب پز کنید.تمام موادی را که خرد کرده اید با هم مخلوط کنید و آبلیمو و سس مایونز و نمک را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه میکنیم. سالاد بادمجان شما آماده است.

 

 

درباره بادمجان

از ویتامین های موجود در بادمجان می توان به ویتامین های گروهB (مخصوصا B1 و B6)، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف از جمله كلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد. علاوه بر ویتامین ها و املاح یاد شده، بادمجان دارای فیتونوترینت هایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارند. فیتونوترینت های موجود در بادمجان شامل اجزای فنولیکی مانند کافئیک و کلوروژنیک اسید(chlorogenic acid) و فلاوونوئیدها مانند ناسونین(nasunin) می باشند.

اجزای فنولیکی دارای خاصیت ضد سرطانی،ضدکلسترول بد خون و ضد ویروسی می باشد.بادمجان دارای خواص تغذیه ای بسیار مفید است به شرط این که سرخ نشود.این گیاه حاوی فیبر بالایی است از این رو برای درمان یبوست و کاهش کلسترول مفید است.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *