بستنی سنتی ایرانی خانگی جدید و تازه

بستنی سنتی ایرانی
بستنی سنتی ایرانی

امروز قصد داریم طرز تهیه بستنی سنتی ایرانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. این نوع بستنی را میتوانید براحتی در منزل تهیه و میهمانان ویژه خود را میزبانی کنید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی ایرانی

  1. شیر دو لیتر
  2. وانیل و هل کوبیده و زعفران ساییده و گلاب به مقدار لازم
  3. شکر یک و نیم لیتر
  4. ثعلب به میزان لازم

 

طرز تهیه بستنی سنتی ایرانی

شیر را روی گاز گذاشته و بجوشانید.سپس شکر و وانیل , هل ,گلاب ,ثعلب و زعفران ساییده شده را با هم مخلوط کنید و آن را با شیری که روی گاز گذاشته اید تا سرد شود مخلوط کنید.تمامی مخلوط را در قالب بستنی سازی بریزید . در اطراف دستگاه بستنی سازی تکه های یخ همراه با مقداری نمک بریزید و قسمت بالای دستگاه را بچرخانید و در حین اینکه اینکار یخهایی را که آب میشود از سوراخی که در زیر دستگاه قرار دارد خارج کنید.موقعی که میخواهید بستنی را بکشید روی هر ظرفی که بستنی میکشید مقداری پسته یا مربای آلبالو بریزید که بسیار نیز خوشمزه میشود.

 

 

درباره ثعلب

در گذشته جهت تقویت کودکان همراه شیر به آن‌ها می‌دادند. جهت ناراحتی‌های معده از دمکرده این گیاه می‌توان استفاده کرد. مقدار دمکرده این گیاه ۱۸ گرم در ۱۰۰۰ سی‌سی آب می‌باشد.این گیاه تقویت کننده اعصاب می‌باشد.هم چنین جهت درمان فلج و لقوه از ثعلب می‌توان استفاده کرد. از پودر ثعلب و گل پنیرک می‌توان مانند ژل جهت موی سر استفاده کرد.

به این صورت که ۵۰ گرم ثعلب را با کمی روغن نارگیل و ۲۰ گرم گل پنیرک در یک لیتر آب جوشانده سپس صاف نموده می‌گذاریم سرد شود این ژل برای مو مفید است.یک ژل دیگر جهت تقویت مو: ابتدا ۵۰ گرم سبوس برنج را در یک لیتر عرق گزنه جوشانده سپس صاف نموده آن گاه مجدداً ۵۰ گرم پودر ثعلب به محلول اضافه کرده و جوشانده صاف نموده می‌گذاریم سرد شود از این ژل جهت آرایش و تقویت مو می‌توان استفاده کرد.

 

Check Also

بستنی عسلی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید و میل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *