ژله شیر موزی یک دسر عالی و دلچسب

ژله شیر موزی
ژله شیر موزی

امروز میخواهیم طرز تیهه سک دسر عالی و دلچسب را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ژله شیر موزی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این دسر نسبت به دسرهای دیگر بسیار خوش طعم تر و مقوی تر میباشد.

مواد لازم برای تهیه ژله شیر موزی

  1. شیر یک لیوان
  2. شکر 1/2 لیوان
  3. موز یک عدد
  4. پودر ژلاتین یک بسته
  5. وانیل نصف قاشق چایخوری
  6. شکلات رنگی یا مربا برای تزیین

 

 

طرز تهیه ژله شیر موزی

در ابتدا موز را پوست بگیرید و آن را با مخلوط کن خوب له کنید شیر و شکر را به موز اضافه نموده و آن را خوب با هم مخلوط میکنیم.در مرحله بعدی ژلاتین را در یک استکان آب جوش حل میکنیم و همراه با وانیل به شیر موزمان اضافه میکنیم سپس رانها را در ظرفی مناسب میریزیم و میگذاریم تا یخچال ببندد.این زله را میتوانید با تکه های موز تزیین کنید و با مربای پرتقال و گیلاس و آلبالو سرو کنید.

 

 

درباره وانیل

 

غنی از آنتی اکسیدان است. علایم پیری مانند خط های ریز، چین و چروک و لکه های مربوط به سن را کاهش می دهد.روغن وانیل باعث رشد مو می شود.استشمام کردن بوی آن، افسردگی و اختلالات مربوط به اضطراب را برطرف می کند.مصرف مکمل های وانیل همراه با ورزش و رعایت رژیم غذایی، باعث کاهش وزن می شود.وانیل را بیشتر برای رفع بوی زخم تخم مرغ و بیشتر در شیرینی فروش ها بکار میبرند.

برای رفع حالت تهوع، چند قطره عصاره وانیل را در یک لیوان آب بریزید و به آرامی میل کنید.عصاره این گیاه گلودرد، سردرد و سرفه را رفع می کند.همانند کپساسین در فلفل، این ترکیب تاثیر مثبتی روی سیستم اعصاب مرکزی دارد. وانیل حاوی ماده ای است که با دندان درد و عفونت دندان مقابله می کند.علایم مربوط به قاعدگی را برطرف می کند.

Check Also

ژله هندوانه ای یلدایی با ساده ترین روش

اگر میخواهید سفره یلدایی شما در شب یلدا خوش بدرخشد در ادامه مطلب زیر میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *