خوراک بادمجان و نخود پرخواص

خوراک بادمجان و نخود
خوراک بادمجان و نخود

امروز میخواهیم طرز تهیه یک خوراک لذیذ و با خواص را به شما اموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خوراک بادمجان و نخود پر خواص را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک بادمجان و نخود

  1. نخود آبگوشتی 4 پیمانه
  2. پیاز 2 عدد
  3. بادمجان كبابی كرده 4 عدد حدود 500 گرم
  4. گردوی خردكرده 1 قاشق سوپخوری
  5. نمك و فلفل به میزان لازم
  6. گشنیز خردكرده 2 قاشق سوپخوری
  7. پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
  8. روغن كنجد 3 قاشق سوپخوری
  9. كنجد خام 2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه خوراک بادمجان و نخود

در ابتدای کار نخود را بخیسانید و سپس آن را با پیاز بپزید.نخود و پیاز و بادمجان را در میکسر ریخته و میکسر را روشن کنید تا جایی که مواد صاف و یکدست شود آن را روشن کنید.مغز گردو و نمک و گشنیز و فلفل و روغن کنجد و آویشن پودری را افزوده و با هم مخلوط نمایید.خوراک تهیه شده را در ظرفی بریزید و روی ان را دانه های نخود و کنجد و نعنا بریزید و تزیین کنید.این خوراک را میتوانید با نان سبوسدار میل نمایید.

 

 

درباره نخود

ملین طبع، مقوی حرارت غریزی و مقوی ریه و کمر، تولیدکننده خون صالح، قابلیت تغذیه زیاد، اشتهاآور، تغذیه‌کننده ریه و معده، اثر غذایی آن در ریه بیشتر از سایر حبوبات می‌باشد. در گرفتگی صدا اگر همراه با تب نباشد، خوردن آن با شیر و در صورت وجود تب با آب مفید می‌باشد. خیسانده آن در سرکه به مدت یک شب جهت کشتن کرم معده بسیار مفید است. آشامیدن آب پخته آن با نمک (نخودآب)، تکه کننده اخلاط لزج و بازکننده انسدادها است. ادرارآور، برطرف‌کننده درد سینه و عفونت ریه است. خیسانده آن در آب مقوی قوه جنسی، و خارج کننده کرم شکم و مقعد است. خوردن گرماگرم برشته آن جهت بواسیر خونی تأیید شده است، آب خیسانده آن در تحلیل ورم لثه و درد آن موثر است.
نخود سیاه

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *