سالاد کرفس با مزه متفاوت

سالاد کرفس
سالاد کرفس

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد کرفس را به شما بانوان عزیز و گرامی آموزش میدهیم. این سالاد بسیار پرخواص میباشد.

مواد لازم برای تهیه سالاد کرفس

  1. کرفس سه شاخه
  2. گردوی خرد کرده سه قاشق سوپ خوری
  3. قارچ ربع کیلو
  4. روغن زیتون 3 قاشق سوپخوری
  5. مایونز چهار قاشق سوپخوری
  6. نمک و فلفل به میزان لازم
  7. مغز کاهو دو عدد

 

 

طرز تهیه سالاد

کرفس و مغز کاهو را به صورت خلالی در می آوریم.سس مایونز را با روغن زیتون و نمک و فلفل و سرکه مخلوط مینماییم.در ظرف مناسبی میریزیم و روی سالاد را مغز گردوی نیمه شده و لبوی قرمز تزیین میکنیم و میتوانید قارچ را نه به صورت نپخته بلکه تفت داده شده روی سالاد ریخت.

 

درباره لبو

لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی عروقی قرار گیرد. افراد می‌توانند با مصرف ١٠٥ گرم چغندر قرمز، ٥٣‌درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند. رنگ ارغوانى چغندر به دلیل وجود ترکیبى به نام بتاسیانین است که خاصیت ضد سرطانى داشته و از بروز سرطان‌ها به‌خصوص سرطان کولون جلوگیرى مى ‌کند.

در هر ١٠٠ گرم از آن، ٣٨٠ میلى‌گرم پتاسیم وجود دارد که به کاهش فشار خون کمک شایان و قابل توجهی مى‌کند فیبر فراوان موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی میشود. گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند. چغندر دو نوع است؛ یک نوع آن چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن چغندر قند است و به رنگ زرد روشن است برای آن‌که پوست چغندر پخته به آسانی کنده شود، باید وقتی گرم است از آب گرم بیرون آورده و درون آب سرد قرار دهید تا به راحتی پوست آن جدا شود.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *