شربت توت فرنگی گوارا به سبک خانگی

شربت توت فرنگی گوارا
شربت توت فرنگی گوارا

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شربت گوارا را به شما عزیزان آموزش دهیم.شربت توت فرنگی گوارا یک نوشیدنی به تمام معناست که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی گوارا

  1. توت فرنگی 500 گرم
  2. شکر دو کیلو
  3. آب دو فنجان
  4. وانیل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه شربت توت فرنگی گوارا

توت فرنگی ها را تمیز بشویید و دم آنها را بگیرید . شکر و اب را به مدت زمان بیست دقیقه بجوشانید.شکر و آب به حالت قوام که رسد توت فرنگی ها را داخل آن بریزید و بعد از اینکه توت فرنگی ها پخته شد و شربت نیز کمی سرد شد شربت را از صافی عبور دهید و در بطری بریزید . هر گاه که خواستید از آن استفاده نمایید.برای تهیه این شربت با آب خنک باید دو برابر شربت غلیظی که به دست آورده ایم آب خنک را به آن اضافه میکنیم و یک نوشیدنی مقوی را درست میکنیم که تامین کننده عناصر بدن میباشد.

 

درباره توت فرنگی

در زمان کاشت گیاهچه ها باید دقت نمود که جوانه مرکزی بوته بالاتر از سطح خاک قرار گیرد. بلافاصله پس از کشت بوته ها نسبت به آبیاری آنها اقدام میشود تا ریشه های آسیب دیده گیاه سریع تر ترمیم یابد و بوته استقرار خوبی داشته باشد.روش دیگر تکثیر غیر جنسی، ازدیاد به وسیله ساقه رونده (استولون) میباشد. این روش رایجترین روش تکثیر توت فرنگی محسوب میشود که معمولا از بوته های دو ساله استفاده می کنند.

در این روش پس از ظاهر شدن و ریشه دار کردن ساقه های رونده، آنها را در خرداد ماه یا اواخر تابستان از بوته مادری جدا کرده و در محلی سایه آفتاب نشا میکنند. سپس در فصل پاییز بوته های انتخابی را به زمین اصلی انتقال می دهند. هر بوته مادر میتواند سالانه تا بیش از 100 گیاهچه تولید نماید اما همه این گیاهچه ها قابل استفاده نیسیتند و فقط 20 تا 40 بوته حاصل از نظر کیفی قابل استفاده میباشد.

 

 

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *