سیر قلیه گیلانی یک غذای محلی

سیر قلیه گیلانی
سیر قلیه گیلانی

گیلان یکی از شهرهایی است که از شما تا جنوب آن غذاهایی متنوع دارد.امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از غذاهای اصیل گیلان را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سیر قلیه گیلانی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سیر قلیه گیلانی

  1. برگ سیر تازه و تخم مرغ از هر کدام سه عدد
  2. پیاز یک عدد
  3. لپه یک فنجان
  4. مرغ نصف یا یک عدد کوچک
  5. نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

 

طرز تهیه سیر قلیه گیلانی

در ابتدا برگ های سیر را تمیز بشویید.برگ های سیر را به انازه نیم سانتی متر خرد میکنیم و با پیازی که خلال شده است تفت میدهیم.زمانی که پیازها به رنگ طلایی در آمد به این مخلوط نمک و فلفل و زردچوبه و لپه را اضافه میکنیم و کمی آن را تفت میدهیم.گوشت مخرغ را به انازه های کوچک خرد میکنیم و استخوان های آن را میگیریم.گوشت ها را در ماهیتابه ای سرخ میکنیم مخلوط پیاز و سیر و لپه را به مواد می افزاییم . مواد را در قابلمه ریخته و میگذاریم تا با مقداری آب که در آن ریخته ایم بپزد.بگذارید تا کامل غذا پخته شود بعد از اینکه غذا کامل پخته شد و اب آن گرفته شد تخم مرغ ها را با چنگال بزنید  تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود و به این مواد اضافه کنید وروی حرارت ملایم بگذارید تا بعد از پنج دقیقه غذا کامل پخته شود.

 

 

درباره لپه

مقدار سدیم لپه کم است و از همین‌رو به افراد فشار خونی خوردن آن توصیه می‌شود. وی لپه را در حفظ سلامت قلب تاثیرگذار دانست و گفت: لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.فیبر موجود در لپه، احتمال خطر بیماری‌های قلبی، سکته و بیماری‌های روده را کاهش می‌دهد و در کاهش وزن نیز موثر است.

 

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *