مربای ذغال اخته مخصوص صبحانه

مربای ذغال اخته مخصوص
مربای ذغال اخته مخصوص

مربا یکی از پرطرفدار ترین صبحانه ها در بین دیگر اقلام میباشد .امروز قصد داریم طرز تهیه مربای ذغال اخته مخصوص را به شما آموزش دهیم.این صبحانه از محبوب ترین های صبحانه میباشد.

مواد لازم برای تهیه مربای ذغال اخته مخصوص

  1. ذغال اخته دو کیلو
  2. شکر دو کیلو
  3. وانیل 1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه مربای ذغال اخته مخصوص

ذغال اخته ها را تمیز بشوییدشکر را روی ذغال اخته ها بریزید . دو لیوان آب روی ذغال اخته و شکر بریزید و گذارید به مدت دو ساعت بماند.سپس ظرف را روی حرارت بگذارید تا به جوش اید و شربت این مربا حالت علیظی به خود بگیرد.بعد از آن مربا را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شده و سپس در شیشه تمیزی بریزید .

 

 

درباره ذغال اخته

بیماری های قلبی اولین عامل مرگ در بین افراد بالغ در خیلی از کشورها محسوب می شود. نتایج مطالعه ای که به تازگی بر روی موش ها انجام گرفته نشان می دهد که مصرف زغال اخته می تواند به مبارزه علیه آترواسکلروز یا سخت شدن عروق خونی کمک کند.

اگرچه مکانیسم تاثیر زغال اخته هنوز کاملا مشخص نشده است، به نظر می آید آنتی اکسیدان های موجود در آن و نقش آنها در کم شدن استرس اکسیداتیو بخشی از این مکانیسم می باشد. مطالعات آینده انسانی برای تعیین تاثیر مصرف زغال اخته در دوران نوزادی، کودکی و جوانی بر پیشگیری از ابتلا شدن به بیماری های قلبی در دوران میانسالی ضروری است. همانطور که می دانیم پیشگیری اولیه خصوصا در کودکان چاق بویژه بدلیل آن که چاقی و اضافه وزن عامل خطر مهم ابتلا به بیماری های قلبی می باشد دارای اهمیت اساسی است.
داشتن تغذیه سالم یکی از راه های اصلی پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی است. دراین میان بعضی از مواد غذایی اهمیت بیشتری دارند از جمله زغال اخته که به دلیل ترکیبات مفید خود مانند آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از ابتلا به آترواسکلروز شناخته شده است.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *