کوکوی قارچ لذیذ غذایی متفاوت

کوکوی قارچ لذیذ
کوکوی قارچ لذیذ

امروز قصد داریم طرز تهیه یک کوکوی بدون گوشت را به شما آموزش دهیم/کوکوی قارچ لذیذ  یک غذای متفاوت است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکوی قارچ لذیذ

  1. قارچ ریز خرد شده 500 گرم
  2. زعفران و کره آب شده 1/2 فنجان
  3. تخم مرغ شش عدد
  4. بیکینگ پودر یک ق م
  5. دارچین 1/2 فنجان
  6. پیاز درشت خرد شده یک عدد
  7. رب گوجه یک قاشق
  8. نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کوکوی قارچ لذیذ

تخم مرغ  ها را بزنید تمام مواد را به آن بیفزایید و مواد را کامل با هم مخلوط کنید.روغن را در ماهیتابه بریزید و زیر ماهیتابه را حرارت دهید مواد را داخل آن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد کامل سرخ شود.

 

 

ذرباره قارچ

قارچ استخوانها را تقويت مي كند، خستگي را برطرف مي كند، كمبود ويتامين D را بر طرف مي كند. پرتو خورشيد در بدن ويتامين D توليد مي كند اما در زمستان بدن اين وضعيت را ندارد كه از پرتو خورشيد به خوبي استفاده كند و ويتامين D توليد كند. پس در زمستان خوردن مواد غذايي توصيه مي شود كه داراي اين ويتامين باشد. ويتامين D سبب جذب كلسيم در روده مي شود تا بالافاصله در استخوانها به مصرف برسد. براي اينكه همه مواد مغذي به بهترين شكل جذب شوند نياز به ويتامين هاي گروه «ب» است. قارچ بخشي از اين ويتامين ها را تدمين مي كند و هر سلول در بدن ما به ويتامين (B2 )قارچ نياز دارد تا بتواند انرژي كسب كند تا ما زود خسته و كم حوصله نشويم.

قارچ را بايد به صورت پخته خورد، زيرا قارچ آلوده به موادي است كه فقط با پختن از بين مي رود اما قارچ هايي كه در واحدهاي صنعتي توليد مي شوند مي توان بدون هيچ مشكلي پس از تميز كردن مصرف كرد.

توجه: اكيداً توصيه مي كنيم كه از خريد قارچهاي فله اي به شدت و به جدّ بپرهيزيد. صرف نظر از اين كه احتمال مسوميت از طريق اين نوع قارچها بسيار بالاست كيفيت پايين اين قارچها و آلودگي بسيار آنها از جمله مهمترين معضل هاي اين نوع قارچ هاست.

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *