خوراک سبزیجات شیرین و تند

خوراک سبزیجات شیرین
خوراک سبزیجات شیرین

خوراک های رژیمی در این دوره ای که بیماریهای غیر واگیر زیاد شده است طرفدار بیشتری نسبت به باقی غذاها دارد. امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک سبزیجات شیرین را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک سبزیجات شیرین و تند

  1. 2 قاشق چای خوری نمک
  2. 2پیاز، ریز خرد شده
  3. فلفل نارنجی خرد شده
  4. 3حبه سیر خرد شده
  5. 1قاشق غذا خوری پودر چیلی
  6. 2قاشق چای خوری زیره سبز
  7. 1قاشق چایخوری پونه
  8. 3/4فنجان سوپ سبزیجات
  9. 1عدد گوجه فرنگی
  10. 100 گرم لوبیای سفید و قرمز
  11. 1فنجان ذرت منجمد
  12. 1قاشق چای خوری سس گرم
  13. 1/2قاشق غذا خوری نعناع
  14. فلفل سیاه، به دلخواه
  15. آووکادو مکعبی شده برای تزیینژچنیر چدار رنده شده برای تزیین
  16. خامه ترش، برای تزیین

 

طرز تهیه خوراک سبزیجات شیرین و تند

روغن را در یک کاسه که زیر آن حرارت روشن است بگذارید.پیاز خرد شده و فلفل و سیر را به مواد اضافه کنید.دو قاشقسرخالی شکر را به مواد بیفزایید.حدود پنج دقیقه مواد را به هم یزنسد.مواد سبزیجاتی را به مواد اضافه کنید.لوبیا ها را نیز از قبل بپزید و کنار بگذارید مواد را اضافه کنید و به طور یکنواخت بهم بزنید تا کامل مواد با هم مخلوط شوند.حرارت را کمی زیاد تر کنید و به مدت 30 دقیقه بگذارید تا مواد به قوام مطلوب برسد.

 

 

درباره لوبیا

لوبیا چیتی منبع غنی از گروه ویتامین B و همچنین فولات است. فولات در تشکیل لوله های عصبی و گلبول های قرمز خونی در نوزادان متولد شده موثر است. کمبود اسید فولیک در زنان باردار می تواند منجر به تولد نوزادان کم وزن شود و در نهایت باعث ایجاد نقص در لوله های عصبی نوزادان متولد نشده می گردد.لوبیا چیتی همانند عدس دارای مقادیر زیادی پتاسیم و مقدار کم سدیم است. یک فنجان از لوبیا چیتی دارای 746 میلی گرم پتاسیم و 1.7 میلی گرم سدیم است. فولات همچنین برای کاهش فشار خون بالا و تسکین رگ های خونی عالی می باشد و در همین حال جریان خون را در حالت متعادل خود حفظ می کند.مس و آهن برای تشکیل گلبول های قرمز خونی ضروری می باشند. یک فنجان لوبیا حاوی 20% آهن و 19% مس مورد نیاز روزانه بدن است. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود از این رو مصرف این گونه حبوبات برای درمان کم خونی بسیار مفید خواهد بود.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *