سالاد پاستا و کلم بروکلی خوشمزه و سالم

سالاد پاستا و کلم بروکلی خوشمزه
سالاد پاستا و کلم بروکلی خوشمزه

اگر شما خانم های عزیز مراقب سلامت خود هستید و به صورت دایم از مواد غذایی دارای فیبر بالا استفاده میکنید کلم بروکلی یکی از این مواد عالی و سالم در رژیم شماست. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد پاستا و کلم بروکلی خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد پاستا و کلم بروکلی خوشمزه

  1. صد گرم ماکارونی شکلی مارپیچی
  2. 1/4فنجان خامه ترش
  3. 2قاشق غذا خوری پنیر پارمسان رنده شده
  4. 1قاشق غذا خوری کم سس مایونز
  5. 1قاشق غذاخوری شیر
  6. 1حبه سیر
  7. 3/4فنجان گل کلم بروکلی تازه
  8. 3/4فنجان گوجه فرنگی
  9. 1هویج متوسط، ریز خرد شده (1/2 فنجان)
  10. 1قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده

 

طرز تهیه سالاد پاستا و کلم بروکلی

ماکارونی مارپیچی شکل را مطابق روش تهیه روی بسته داخل آب ریخته و آبکش کنید و کنار بگذاریدتا سرد شود.در کاسه کوچکی خامه ترش و پنیر و سس مایونز و شیر و سیر را با هم ترکیب کنید مواد را با هم خوب مخلوط کنید.در کاسه ای بزرگ بروکلی و گوجه فرنگی و هویج و ریحان را با هم ترکیب کنید.ماکارونی مارپیچی پخته شده را اضافه و خوب مخلوط کنید.مخلوط کرم خامه را نیز به آرامی به مواد اضافه کنید و به آرامی با هم مخلوط کنید.بلافاصله سرو کنید.

 

درباره سیر

سير ظاهرا تاثيري بر متابوليسم داروها ندارد، اما بيماراني كه از داروهاي ضد انعقاد استفاده مي‌كنند، بايد در مصرف سير احتياط كنند. از اين رو افرادي كه جراحي مي‌كنند بايد ‌٧ تا ‌١٠ روز پيش از جراحي از خوردن سير خودداري كنند چرا كه سير زمان خونريزي را طولاني‌تر مي‌كند.سير هزاران سال براي اهداف پزشكي مورد استفاده داشته است. اين گياه حداقل ‌٣٠٠٠ سال در طب چين كاربرد داشته است.

مصريان، بابلي‌ها، يوناني‌ها و رومي‌ها از سير براي موارد شفابخش استفاده مي‌كرده‌اند. در جنگ‌هاي جهاني اول و دوم نيز از سير بعنوان ماده ضد عفوني كننده براي پيشگيري از قانقاريا استفاده مي‌شود.در طول تاريخ، سير در سرتاسر دنيا براي درمان ناراحتي‌هاي مختلف شامل فشار خون بالا، عفونت‌ها و مارگزيدگي‌ها استفاده شده و برخي فرهنگ‌ها از آن براي دفع ارواح شيطاني استفاده مي‌كردند.

در حال حاضر از سير براي كاهش ميزان كلسترول و كاهش خطر بروز بيماري‌هاي قلبي – عروقي و نيز براي بهره مندي از خواص ضد ميكروبي آن استفاده مي‌شود.پياز ريشه گياه سير مصرف پزشكي دارد. از آن مي‌توان به صورت تازه، خشك و يا روغن گرفته شده استفاده كرد. از آنجا كه برخي تركيبات مفيد در اين گياه در اثر حرارت ديده غير فعال مي‌شوند، لذا سير پخته قدرت طبي كمتري دارد.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *