پای سیب و کرانچی بی نظیر و عالی

پای سیب و کرانچی بی نظیر
پای سیب و کرانچی بی نظیر

امروز میخواهیم شیرینی خاصی را به شما عزیزان آموزش دهیم که میتوانید در منزل برای وعده هایی همچون صبحانه نیز از آن استفاده کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پای سیب و کرانچی بی نظیر را به شما اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پای سیب و کرانچی بی نظیر

  1. کیک برای یک پایه یکپارچه
  2. 1/2فنجان شکر
  3. 3قاشق غذاخوری آرد
  4. 1/4قاشق چایخوری دارچین
  5. 1/8قاشق چای خوری نمک
  6. 6فنجان سیب له شده  و برش خورده به صورت نازک
  7. کلوچه
  8. 2/3فنجان شکر قهوه ای
  9. 1/2فنجان آرد
  10. 3/4فنجان جو دو سر
  11. 1/2فنجان کره

طرز تهیه پای سیب و کرانچی بی نظیر

فویل را داخل سینی فر بگذارید کیک خرد شده را روی فویل بریزید . در یک کاسه بزرگ مخلوطی از قند و آرد و دارچین و نمک و سیب له شده را تهیه کنید برای فوام خمیر پای آن را با شکر قهوه ای و آرد و جو دو سر مخلوط کنید. با استفاده از مخلوط کن خمیر را در کره بریزید و مخلوط کنید.سیب را روی پای بریزید و برای اینکه لبه های پای نسوزد فویل را اطراف خمیر میپوشانیم.پخت این پای در دمای 375 درجه و به مدت 25 تا 30 دقیقه میباشد.

 

 

درباره سیب

سیب میوه ای قلیایی و تمیز کننده بدن است و به علت دارا بودن پکتین زیاد، آب اضافی بدن را خارج می سازد. سیب برای درمان اسهال کودکان مفید است؛ بدین منظور از سیب رنده شده استفاده نمایید. سیب به راحتی قابل پختن است. کسانی که روده ی کم کار و تنبل دارند، می توانند از سیب پخته شده استفاده کنند؛ بدین منظور آن را درون ظرف لعابی یا تفلون روی حرارت کم بگذارند تا پکتین و ویتامین های سیب از بین نرود.

شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا است. برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید؛ سپس آن را از صافی ریز بگذرانید و چند تکه قند به آن اضافه نمایید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید. پس از خنک شدن روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.

 

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *