میگوی نارگیلی خانگی با سس مخصوص

میگوی نارگیلی خانگی
میگوی نارگیلی خانگی

اگر به غذاهای دریایی به خصوص میگو علاقه مند هستید میخواهیم طرز تهیه یک غذای جالب به میگو را به شما آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه میگوی نارگیلی خانگی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه میگوی نارگیلی خانگی

  1. 1فنجان آرد در حال رشد
  2. 2فنجان پودر نارگیل
  3. 2قاشق غذاخوری قند
  4. 1/2قاشق چای خوری جایگزین نمک
  5. 30 عدد میگو
  6. روغن گیاهی (برای سرخ کردن)
  7. فلفل پاپریکا
  8. سس به مقدار لازم
  9. 1/2 فنجان مارمالاد نارنجی
  10. 2قاشق چای خوری مغز خردل
  11. نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه میگوی نارگیلی خانگی

برای تهیه سس مارمالاد و سس و پاپریکا را در هم مخلوط کنید و به مدت یکساعت در یخچال قرار دهید.آرد و آب و نارگیل و شکر و نمک را در یک میکسر الکتریکی بریزید و هم بزنید.مواد که خوب مخلوط شد آن را به مدت یکساعت در جای خنک نگهدارید.

برای تهیه میگو رگ میگو و پوست آن را بگیرید و آن را تمیز بشویید.هنگامی که خمیر آماده شد روغن را قبل از اینکه میگو ها را در آن سرخ کنید روی اجاق قرار دهید تا روغن داغ شود.سعی کنید آنقدری روغن بریزید تا روی میگو ها را بپوشاند.باقیمانده ناگیل را داخل کاسه کوچکی بریزید .میگو را ابتدا در پاپریکا قرار دهید سپس خمیر را اطراف آن کامل بمالید سپس آن را در نارگیل فرو ببرید.میگو را به مدت دو تا سه دقیقه تا زمانی که رنگ آن طلایی شود در داخل روغن سرخ کنید.

 

درباره پاپریکا

ادویه پاپریکا طعم‌های مختلفی از ملایم تا تند دارد. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن، کاپسانتین، کرستین و لوتئولین می‌باشد. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری پاپریکـا، یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده و ۲ قاشق چای‌خوری گلپر خشک را با هم مخلوط کرده و برای خوش طعم کردن ماهی یا گوشت‌های کبابی‌تان استفاده کنید.

شاید بارها و بارها اسم پاپریکا به گوشتان خورده باشد اما ندانید که پاپریکا چیست و چطور تهیه می شود. به فلفل قرمز شیرین پاپریکـا می گویند. در واقع پاپریکـا همان فلفل دلمه ای خودمان است که به صورت خشک شده در می آید و پس از آسیاب آن را در غذاها به عنوان طعم دهنده و عطر دهنده استفاده می کنند. پاپریکا ادویه ای مجارستانی است که به خاطر رنگ فوق العاده و طعم معطرش شهرت جهانی پیدا کرده است.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *