دسر پودینگ ذغال اخته مخصوص با کلاس ها

دسر پودینگ ذغال اخته مخصوص
دسر پودینگ ذغال اخته مخصوص

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه و در عین حال زیبا را به شما آموزش دهیم. درادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پودینگ ذغال اخته مخصوص را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.این دسر برای میهمانان ویِژه بسیار مناسب است

مواد لازم برای تهیه دسر پودینگ ذغال اخته مخصوص

  1. 2 کیلوگرم توت فرنگی
  2. 1فنجان شکر بسته به دلخواه
  3. 1قوطی آب
  4. 1/3فنجان کاستارد
  5. 1/2قاشق چای خوری وانیل

 

طرز تهیه دسر پودینگ ذغال اخته مخصوص

ذغال اخته یا هر توت دیگری را که دوست دارید در این پودینگ بریزید بشویید.زیر آب را حرارت متوسط بگذارید و بگذارید تا آب به جوش اید.شکر و توت ها و ذغال اخته را داخل آب جوش بریزید و حدود هشت دقیقه حرارت دهید تا توت فرنگی ها له شوند.برای اینکه مواد صاف و یکدست باشند با قاشق توت ها را له کنید.پودر کاستارد را در آب بریزید و دایم تکان دهیددر صورت لزوم وانیل را به کاستارد بیفزایید.به طور مداوم تکان دهید و پودینگ را چند دقیقه بجوشانید.پودینگ باید براق و صاف باشد.پودینگ را در کاسه ای زیبا بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد.برای تزیین این دسر ماست یا خامه را به صورت رولی روی پودینگ بریزید و روی آن را چیپس شکلاتی بریزید.

 

درباره کاستارد

کاستارد (به انگلیسی: Custard) یکی از موادی است که از بهم زدن و حرارت دادن به زردهٔ تخم مرغ و شیر یا خامه درست می‌شود. بسته به این‌که چه میزان در آن زرده تخم مرغ یا مواد غلیظ کننده بکار رفته‌باشد، دارای غلظت رقیق تا غلیظ است. کاستارد بیشتر به عنوان دسر یا مواد تشکیل‌دهندهٔ سس دسر بکار می‌رود و در این‌صورت حاوی شکر و وانیل است. در غذاهای نمک‌دار مانند پای کیش، پاستای کاربونارا یا گراتین نیز بکار برده‌می‌شود. همچنین به عنوان دسر در نان خامه‌ای، کرم کارامل، پودینگ ، پای و تارت استفاده‌می‌شود.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *