نان ذرت شیرین یک صبحانه کامل

نان ذرت شیرین
نان ذرت شیرین

صبحانه کامل ترین وعده غذایی در طول روز میباشد امروز قصد داریم یک کیک خوشمزه و سالم برای وعده صبحانه را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه نان ذرت شیرین را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان ذرت شیرین

  1. 1و 1/2 فنجان آرد
  2. 2/3فنجان شکر
  3. 1/2فنجان ذرت معطر
  4. 1قاشق غذا خوری پودر پخت
  5. 1/2قاشق چای خوری نمک
  6. 1/4فنجان شیر
  7. 2تخم مرغ بزرگ
  8. 1/3فنجان روغن
  9. 3قاشق غذاخوری کره یا 3 قاشق غذاخوری مارگارین، ذوب شده

 

طرز تهیه نان ذرت شیرین

فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.آرد شکر ذرت و پودر پخت و نمک را با هم در یک کاسه ترکیب کنید.در یک کاسه کوچک شیر و تخم مرغ و روغن و کره را با هم به خوبی مخلوط کنید.آرد رابه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مواد با هم ترکیب شوند.داخل سینی شیرینی فنجانی را چرب کنید و تا 1/3 فنجان ها را پر کنید و به مدت 35 دقیقه در فر بگذارید تا نان ها پخته شوند.

 

درباره ارزش غذایی نان

نان يکي از اقلامِ مهمِ گروه اصلي برنامه غذايي روزانه است. به اين معني که اگر مواد مغذيِ مورد نياز بدن در يک روز را دسته بندي کنيم، نان و غلات يکي از مهم ترين دسته هاي اين گروه است که بايد با ملاحظاتِ خاصي مصرف شود. دکتر خديجه رحماني، متخصص تغذيه، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران و از اعضاي انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي، از چگونگي مصرف نان گفته است که با هم مي خوانيم.

نان، منبعِ عمده تامين کننده انرژيِ روزانه بدن است. همان طور که مي دانيم، در بدن دو نوع انرژي وجود دارد. انرژيِ ذخيره شده و انرژيِ در دسترس. عمده انرژي در دسترسِ سلول ها از طريق قندِ خون تامين مي شود که اين قند، از فعل و انفعالِ تدريجيِ کربوهيدرات هاي کمپلکس که از طريق مصرف نان و غلات، جذبِ بدن مي شود، به وجود مي آيد. گفتني است سلول هاي مغز و اعصاب و گلبول هاي قرمز خون، از سلول هايي است که انرژي شان را به شکل مستقيم از قندِ حاصل از کربوهيدرات ها تامين مي کند.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *