سالاد انار و خرمالو با پنیر پارمزان

سالاد انار و خرمالو
سالاد انار و خرمالو

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد پاییزی خوشمزه بنام سالاد انار و خرمالو با پنیر را به شما بانوان علاقمند به آشپزی آموزش دهیم.در ادامه این سالاد را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم. 

مواد لازم برای تهیه سالاد انار و خرمالو با پنیر

  1.  1/2 فنجان آب انار
  2.  2 قاشق غذاخوری روغن گردو یا 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون 
  3. 2 قاشق چای خوری سرکه بالزامیک
  4. 1 شاخه گشنیز
  5. 1/2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  6. 2-4 اونس پنیر نرم 
  7. فلفل تازه
  8. 1/2 فنجان گردو
  9. 12 فنجان اسفناج 
  10.   1 انار
  11. ریحان تازه (اختیاری)

 

طرز تهیه سالاد انار و خرمالو با پنیر

ابتدا مواد سبزیجاتی را تمیز بشویید .خرمالو ها را پوست گرفته و تکه تکه کنید.انار را دان کرده و کنار بگذارید.مواد سبزیجاتی را خرد کنید.مواد را در یک سینی زیبا روی هم بریزید.گردوها را روی مواد بریزید و روغن زیتون را نیز روی مواد بریزید.دست آخر پنیر پارمسان را گرم کنید و روی سالاد بپاشید.

 

درباره گردو

 

بیوتین موجود در گردو موجب تقویت مو، بهبود رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. از آنجایی که گردو حاوی کلسترول کم است ، موجب کاهش وزن می شود. البته توجه داشته باشید که گردو دارای کالری نسبتا زیادی بوده و در مصرف آن نمی بایست زیاده روی کنید. اسید فولیک موجود در گردو، ماده ای مغذی است که برای زنانی که سعی در باردار شدن دارند ، بسیار مفید است. همچنین ال – آرژنین موجود در گردو ، در نعوظ و حفظ استقامت در مردان نقش بسزایی دارد.

گردو حاوی روی و امگا 3 زیادی است که برای سلامت جنسی مردان، حمایت از قلب و گردش خون بسیار موثر است. ال – تیروزین که نوعی اسید آمینه موجود در گردو است به تقویت میل جنسی و تولید تعدادی از هورمون های مهم کمک شایانی می کند. ویتامین E موجود در گردو موجب حفظ تعادل هورمون ها ، در مردان و زنان می گردد. در سال های اخیر ، از گردو به جای ویاگرا استفاده می شود. مصرف روزانه گردو موجب بهبود جریان خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و همچنین کاهش 10 درصدی LDL ( کلسترول بد خون ) این افراد می گردد.

 

 


Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *