سس گوجه فرنگی اصل ایتالیایی

سس گوجه فرنگی اصل
سس گوجه فرنگی اصل

سس ها جایگاه ویژه ای در طعم دهی به غذاهایی دارند که ما روزانه مصرف میکنیم. امروز میخواهیم طرز تهیه یک سس مخصوص را به شما آموزش دهیم.سس گوجه فرنگی اصل ایتالیایی را در ادامه به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی اصل ایتالیایی

  1. 300 گرم گوجه فرنگی پوره شده
  2. 300 گرم گوجه فرنگی گیلاسی
  3. 2حبه سیر
  4. 1پیاز کوچک، کباب شده
  5. 6گل میخک
  6. 1قاشق چای خوری ریحان
  7. 1قاشق چایخوری نمک
  8. 1/4قاشق چایخوری فلفل تازه سبز
  9. 2قاشق غذاخوری شکر
  10. 1/4فنجان روغن زیتون عالی
  11. 1/4فنجان پنیر رنده شده

 

طرز تهیه سس گوجه فرنگی ایتالیایی

در یک کاسه بزرگ پیاز و سیر رنده شده را در روغن زیتون بریزیدوگوجه فرنگی گیلاسی رابه مواد اضافه کنید.و تمام مواد را نیز به گوجه فرنگی اضافه کنید.مواد را با دست ورز دهید و روی گاز بگذارید و به مدت سه ساعت بجوشانید.این سس را میتوایند با انواع ماکارونی و پاستا و غذاهای ایتالیایی میل کنید.

 

درباره میخک

درخت ميخك بومي جزاير اندوزي و اقيانوسيه است و به علت زيبايي خاصي كه دارد امروزه در بشتر نقاط دنيا به عنوان درخت زينتي پرورش داده مي شود. ميخك درختي است كوچك و مخروطي شكل كه برگهاي آنها هيچ وقت زرد نمي شود و در تمام طول سال سبز است. اسانس ميخك داراي اوژنول، كاربوفلين، الكل، بنزيليك، بنزوات دموتيل، فورفوول و اتيلن مي باشد اوژونول كه ماده اصلي ميخك مي باشد، آرام كننده و ضد عفوني كننده از آن در دندان پزشكي براي آرام كردن درد دندان استفاده مي شود.

خواص طبيعي گل ميخك: خشك شده غنچه درخت از دو هزار سال بيش به عنوان ادويه به كار مي رفته است. از نظر طب قديم ايران ميخك خيلي گرم و خشك است و داراي خواص بسياري است.براي رفع دندان درد و گوش درد يك قطره از اسانس ميخك و يا روغن آن را روي دندان بماليد و يا در گوش بچكانيد.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *