پنکیک موز و توت فرنگی برای صبحانه

پنکیک موز و توت فرنگی
پنکیک موز و توت فرنگی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک صبحانه با کلاس و در عین حال بسیار خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پنکیک موز و توت فرنگی را به شما بانوان گرامی آموزش داده ایم. از درست کردن این غذا لذت ببرید.

طرز تهیه پنکیک موز و توت فرنگی

  1. 1 موز، پوست کنده و برش خورده
  2. 1فنجان پنکیک مخلوط
  3. 1/2فنجان آب
  4. اسپری روغن پخت و پز
  5. 1فنجان توت فرنگی، برش خورده
  6. 2قاشق غذاخوری آب پرتقال

 

طرز تهیه پنکیک موز و توت فرنگی

موز را در یک کاسه متوسط قرار دهید و با یک چنگال مخلوط کنید.مخلوط پنکیک  آب را با هم مخلوط کنید و به طور یکدست هم بزنید.اسپری روغن را در کف ماهیتابه مناسبی بزنید.و گرمای زیر ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید.1/4 فنجان خمیر پنکیک را برای هر لایه پنکیک داخل روغن ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید تا کاملا پخته شود.حدودا دو دقیقه برای پخت هر ورق پنکیک مناسب ترین زمان است.تابه ای را روی حرارت متوسط گداشته و اسپری را کف ماهیتابه بزنید.توت و آب پرتقال را کف ماهیتابه بریزید تا کمی اب بیندازد و توت ها نرم شود سریع از داخل ماهیتابه بردارید و روی پنکیک بریزید و با موز و برش های توت فرنگی تزیین کنید.

 

درباره تفاوت بکینگ پودر و جوش شیرین

جوش شیرین بیکربنات سدیم خالص است، در حالی که بیکینگ پودر، بیکربنات سدیم به اضافه نمک های اسیدی است. جوش شیرین برای مواد غذایی که به زمان طولانی برای پخت نیاز ندارد، مناسب است؛ در حالی که بیکینگ پودر برای مواد غذایی که زمان پخت طولانی تر دارد، ایده آل است. جوش شیرین طعم تلخ و بیکینگ پودر نیز طعم خنثی دارد. بیکینگ پودر را می توان جایگزین جوش شیرین کرد اما جوش شیرین را نمی توان جایگزین بیکینگ پودر کرد؛ مگر این که با کرم تارتار مخلوط شود. بیکینگ پودر در تماس با آب کف می کند، اما جوش شیرین در تماس با آب هیچ واکنشی نشان نمی دهد. ▪ هر ۲ به سرکه واکنش نشان می دهد زیرا سرکه اسید است و هر ۲ ماده قلیایی است.

Check Also

پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *