خوراک مرغ خانگی به سبک ژاپنی

خوراک مرغ خانگی
خوراک مرغ خانگی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای خانگی ژاپنی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه یک خوراک مرغ خانگی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ خانگی

  1. 8 عدد ران مرغ با پوست
  2. 1فنجان آب
  3. 1/2فنجان سرکه بالزامیک
  4. 1/3فنجان سس سویا
  5. 2و1/2 قاشق غذاخوری شکر
  6. 1شاخه گشنیز
  7. 1فلفل قرمز

 

طرز تهیه خوراک مرغ خانگی

تمام مواد موجود را به جز مرغ در یک قابلمه بریزید و حدود 20 دقیقه بجوشانید.حرارت را افزایش دهید تا مواد به غلیظی رب انار برسد.مواد را کنار بگذارید و مرغ را داخل آب بگذارید و با پیاز و فلفل دلمه بجوشانید تا بپزد.مرغ را سرخ کنید و داخل یک دیس زیبا بریزید و سس را روی آن بریزید.

 

 

درباره گشنیز

برگ‏ های جوان معمولاً خوشمزه‏ تر میباشند و در سالادها همراه با کاهو، پیاز و گوجه فرنگی استفاده می‏ شود. این برگ ‏ها هنگامی بهترین عطر خود را دارند که هنگام برداشت به رنگ زرد مایل به قهوه‏ای باشند. تخم گشنیز با گذشت زمان عطر بهتری خواهد داشت.همچنین از تخم گشنیز در خورش یا تاس کباب و انواع سوپ‏ ها استفاده می ‏شود. شاید آن را به انواع سُس‏ ها، کیک‏ ها، محصولات پخته شد و پودینگ ها نیز اضافه کنند.

گشنیز آسیاب شده می ‏تواند به انواع پنکیک ها یا وافول اضافه شود و یک طعم خاص خاورمیانه ‏ای به آن بدهد.گشنیز مخلوط شده با زیره سبز یک ترکیب مناسبی برای فلافل است.تالیکا یک ادویه عربی است که از مخلوط کردن گشنیز و سیر به صورت له شده و سرخ شده به دست می ‏آید. همچنین یک افزودنی متداول برای گوشت، ماهی و پنیرهای محلی می ‏باشد.سال‏ها پیش تخم گشنیز را با لایه‏ای از شکر می‏ پوشاندند و از آن به عنوان آب نبات استفاده می ‏کردند.در قدیم از گشنیز برای پوشاندن طعم ناخوشایند برخی دارو ها استفاده میشده است.

 

Check Also

طرز تهیه استیک آسیایی

استیک نوعی غذای فرنگی است که با یک برش گوشت خالص (معمولاً گوشت گوساله) تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *