پرتقال دارچینی یک تزیین متفاوت

پرتقال دارچینی
پرتقال دارچینی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک تزیین متفاوت شیرینی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پرتقال دارچینی را به شما بانوان با سلیقه سایت فست فود آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پرتقال دارچینی

  1. 2 پرتقال شیرین
  2. 1سیب، قطعه قطعه (اختیاری)
  3. 1قاشق غذاخوری دارچین

 

طرز تهیه پرتقال دارچینی

پرتقال ها را پوست گرفته و به صورت حلقه ای ببرید و روی صفحه ای قرار دهید.دارچین را به صورت گرد و غبار روی آن بپاشید به صورت دلخواه نیز میتوانید سیب را نیز کنار پرتقال بگذارید و دارچین را روی سیب ها نیز بریزید.دارچین از جمله ادویه های پرخواص است که میتوانید برای انواع شیرینی ها و هم چنین غذاها استفاده شود.این پرتقال هایی که امرویز به شما آموزش داده ایم را میتوانید برای تزیین انواع شیرینی های خامه ای و انواع کیک ها مورد استفاده قرار بگیرد.به این صورت که پرتقال های ریز برای انواع کیک های خامه ای استفاده کنید و پرتقال های درشت را برای انواع کیک های جشن تولد.

 

درباره پرتقال

یكی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است كه بشر از آن استفاده می‌كرده است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح كنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریكا كشت می‌شود و آمریكا نصف كل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌كند. پرتقال اولیه، كوچك، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربیت مهندسی ژنتیكی و همچنین انتخاب نوع بهتر و كود كافی درشت تر و شیرین تر شده است. پرتقال ابتدا از چین به هندوستان برده شده و سپس از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافت.

پرتقال یكی از غنی‌ترین منابع ویتامین C می‌باشد‌. البته باید دقت كرد كه ویتامین C در اثر سرما و گرمای زیاد از بین می‌رود. اسانسی كه از گل‌های پرتقال گرفته می‌شود به‌نام روغن نرولی Neroli Oil معروف است كه دارای بوئی بسیار مطبوع بوده و خیلی گران است و در عطر سازی از آن استفاده می‌شود.مؤسسه مبارزه با بیماری سرطان آمریكا چندین سال پیش در اثر مطالعات زیاد دریافت كه علت اینكه سرطان معده در آمریكا كمتر از نقاط دیگر است این است كه مردم آمریكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف می‌كنند‌. البته شاید علت آن وجود ویتامین C در پرتقال است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *