کیک فنجانی تولد ویژه و لاکچری

کیک فنجانی تولد ویژه
کیک فنجانی تولد ویژه

خانم ها اصولا ترجیح میدهند برای صرفه جویی در هزینه به جای سفارش کیک بزرگ کیک های فنجانی را خودشان در منزل تهیه کنند. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک فنجانی تولد ویژه را به شما آموزش دهیم که یکی از بهترین های کیک تولد است.

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی تولد ویژه

  1. 24 عدد ورقه کاغذی برای 24 عدد کیک فنجانی
  2. 1/2 پیمانه شکر
  3. 1/2 فنجان آب
  4. 1/2 فنجان روغن نباتی
  5. 4 عدد تخم مرغ بزرگ
  6. 1 قاشق غذاخوری
  7. 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

 

 

طرز تهیه کیک فنجانی تولد ویژه

فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.تمامی مواد را درون یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و با یک همزن برقی به مدت 30 ثانیه آنها را با هم مخلوط کنید.خمیر باید یکدست و ضخیم شود. کف فنجان را کاغذ مخصوص کیک فنجانی را قرار دهید.2/3 فنجان را از مواد تهیه شده پر کنید.فنجان ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بذارید تا بپزد. بعد از بیرون آوردن از فر روی ورقه خنک کننده قرار دهید تا کاپ کیک ها خنک شود.روی کیک های فنجانی را با خامه تزیین کنید و روی خامه را با شکلات های رنگی تزیین کنید.

 

 

درباره شکلات

در گذشته تصور می شد که شکلات برای سلامت انسان ضرر دارد اما گزارش ها و تحقیقات اخیر نشان می دهد شکلات نه تنها برای سلامت بد نیست، بلکه در مواردی برای بیماری های قلبی و دیگر بیماری ها هم مفید است. تحقیقات دانشمندان کانادایی نشان می دهد افرادی که در طول هفته شکلات کاکائوی تلخ مصرف می کنند کمتر در معرض خطر سکته و مرگ ناشی از سکته قرار خواهند داشت. مطالعه روی ۵۰ هزار داوطلب نشان داد افرادی که در طول هفته کاکائوی تلخ مصرف می کنند ۲۲ درصد کمتر از دیگر افراد در معرض خطر سکته قرار دارند و افرادی که دچار این اختلال شده اند، اما شکلات مصرف می کنند ۴۶ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ ناشی از سکته قرار دارند. محققان دانشگاه تورنتو دلیل این پدیده را وجود مقادیر زیادی آنتی اکسید فلاونویید در شکلات کاکائوی تلخ می دانند.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *