کوکی های آجیل کره ای تازه برای همه

کوکی های آجیل کره ای
کوکی های آجیل کره ای

اگر برای تولد فرزندان خود زمان کمی دارید امروز قصد داریم طرز تهیه یک کوکی خوشمزه را به شکما آموزش دهیم که هم ساده میباشد و هم زمان کمتری میخواهد.در ادامه طرز تهیه کوکی های آجیل کره ای را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکی های آجیل کره ای

  1. 1فنجان کره بادام زمینی
  2. 1فنجان شکر
  3. 1عدد تخم مرغ بزرگ
  4. شکر، برای تزیین
     

طرز تهیه کوکی های آجیل کره ای

کره بادام زمینی، شکر و تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و آنقدر بهم بزنید تا صاف و یکدست شود.مواد را با ماسوره داخل سینی بریزید و داخل فر در دمای 350 درجه به مدت 10 تا 12 دقیقه بگذارید.نگذارید تا سوخته شود.

درباره آجیل

 

از آنجا كه پسته داراي طبع و مزاجي گرم و خشك است، بنابراين مصرف آن در افرادي كه داراي مزاج گرم هستند بايد با پرهيزهايي همراه باشد، چراكه زياده‌‌روي در مصرف آن موجب برهم خوردن تعادل بدن شده و عوارضي را براي فرد به همراه دارد. بهترين نسخه براي افرادي كه مزاج گرم دارند اين است كه 10 عدد مغز پسته خام را با آب انار ميل كنند و در اين ميان انتخاب آب انار ترش در مقايسه با آب انار شيرين ارجح است. از طرفي افرادي كه به‌دليل گرمي مزاج دچار كهير و حساسيت‌هاي پوستي مي‌شوند نيز بهتر است پسته را با برگه زردآلو بخورند تا از ابتلا به حساسيت‌هاي پوستي پيشگيري كنند.

به گفته درمانگران طب سنتي افراد مبتلا به بواسير مي‌توانند با نشستن در جوشانده پوست سخت و سفيد رنگ پسته به درمان بواسير و تسكين دردهاي آن كمك كنند.اگر گوارش ضعيف داريد، پيشنهاد مي‌كنيم در ايام عيد به جاي مصرف مغز بادام، شيربادام بخوريد. براي تهيه شيربادام كه هر کس با هر سن و مزاجي می‌تواند از آن استفاده کند، كافي است 50 گرم بادام را با مقدار كمي شكر آسياب كنيد سپس يك ليتر آب به آن اضافه كنيد تا شير بادام آماده شود.

Check Also

کوکی سمولینا برای میهمانی

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه برای یک میهمانی خودمانی میگردید بهترین گزینه کوکی سمولینا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *