لوبیا سبز پخته شده سالم و رژیمی

لوبیا سبز پخته شده سالم
لوبیا سبز پخته شده سالم

لوبیا سبز یکی از غذاهای ساده و پر طرفدار در بین همه میباشدو امروز میخواهیم طرز تهیه لوبیا سبز پخته شده سالم را به شما طرفداران سایت آموزش آشپزی یعنی سایت فست فود آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه لوبیا سبز پخته شده سالم

  1. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  2. 1قاشق غذاخوری سیر، پوست کنده و مالت
  3. 1پیاز سبز، خرد شده
  4. فلفل شیرین خشک شده
  5. 1قاشق چای خوری ریحان خشک
  6. 1قاشق چای خوری نمکپ
  7. 1/2قاشق چای خوری فلفل
  8. 300 گرم لوبیا
  9. 1/4فنجان پنیر پارمسان به دلخواه

 

 

طرز تهیه لوبیا سبز پخته شده سالم

برای آماده سازی این غذا تمامی مواد را در ظرفی با هم مخلوط کنید.سپس در کیسه فریزر قرار دهید.قبل از اینکه در فریزر بگذارید هوا را کاملا از پلاستیک خارج کنید.هنگامی که میخواهید مواد را میل کنید از کیسه داخل ظرف بریزید و به مدت 2 تا 8 دقیقه تا زمانی که رنگ لوبیاها طوری شود که آماده خوردن شود بپزید.مواد را داخل بشقاب بریزید و به دلخواه روی آن را پنیر پارمزان بپاشید.

 

درباره لوبیا سبز

 

لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.ویتامین های C و بتا کاروتن علاوه بر خاصیت ضدسرطانی هردو خاصیت ضدالتهابی دارند و برای بیمارانی که دچار آسم، آرتروز استخوانی و آرتروز هستند، بسیار مفید است.

لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرنی نیز بسیار موثر است.لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.

همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *