سیب زمینی شیرین پخته شده با پنیر

سیب زمینی شیرین پخته شده
سیب زمینی شیرین پخته شده

غذاهایی که با سیب زمینی پخته میشوند انواع مختلفی دارند.امروز میخواهیم طرز تهیه سیب زمینی شیرین پخته شده را به شما اموزش میدهیم. این سیب زمینی با پنیر تهیه میشود.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شیرین پخته شده

  1. 2 سیب زمینی شیرین (از 5 تا 6 اونس هر کدام)
  2. 60 گرم اونس پنیر نرم محلی
  3. 1/4فنجان پنیر بدون چربی
  4. 2قاشق غذا خوری پنیر ریکوتا
  5. نمک و فلفل
  6. 1پیاز سبز، قطعه قطعه شده
  7. فلفل پاپریکا

طرز تهیه سیب زمینی شیرین پخته شده

سیب زمینی شیرین را به مدت شش دقیقه یا بیشتر داخل ماکروویو قرار دهید سیب زمینی را بیرون آورید و و بگذارید تا سرد شود سیب زمینی را از طول برش دهید و داخل آنها را به اندازه کاسه ای کوچک خالی کنید.سیب زمینی آب پز شده و نرم شده را با نمک و فلفل و سه نوع پنیر مخلوط کنید.مواد را به جهار قسمت تقسیم کنید و داخل هر سیب زمینی بریزید.سیب زمینی ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در درجه حرارت 350 فارنهایت قرار دهید تا پخته شود.این غذا برای کسانی خوب است که به باشگاه میروند و سیب زمینی در رژیم غذایی آنها جای دارد.

 

 

درباره پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتای کاله از شیر گاو تهیه می‌شود.‌این پنیر سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و انواع ویتامین‌هاست. مدت زمان رسیدن: ۵ تا ۸ ماه ریکوتا هم به صورت تازه پس از تولید و هم بعد از طی دوره رسیدگی می‌تواند مورد مصرف قرار گیرد. ریکوتای تازه به دلیل داشتن رطوبت بالا، نرم و خامه‌ای با بافت لطیف، رایحه مطبوع و طعم نسبتاً شیرین است. به همین دلیل، برای تهیه انواع دسر نظیر تارت، پن کیک و چیزکیک مناسب است.

بافت پنیر ریکوتا پس از رسیدن، کمی‌سخت تر شده و برای پودر کردن بسیار مناسب است.پنیر ریکوتا یک نوع پنیر ایتالیایی است که معمولاً از شیر گوسفند و بوسیله باقی‌مانده آب‌پنیر پس از تولید پنیر تهیه می‌شود. ریکوتا در لغت به معنای دوباره پخته شده‌است. به‌دلیل اینکه طی فرآیند تولید، بیشتر چربی جذب پنیر اصلی می‌شود، ریکوتا دارای چربی پایینی است.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *