مافین ذغال اخته نارنجی با طعم ویژه

مافین ذغال اخته نارنجی
مافین ذغال اخته نارنجی

مافین ها همواره طرح های ساده ای دارند.امروز طرز تهیه مافین ذغال اخته نارنجی را به شما آموزش میدهیم که دارای طعم و خوص ویژه و با شکلی بی نظیر میباشد.در ادامه طرز تهیه این شیرینی را ببینید.

مواد لازم برای تهیه مافین ذغال اخته نارنجی

  1. 2فنجان ذغال اخته تازه
  2. 2قاشق غذا خوری  رنگ غذای نارنجی
  3. 1قاشق چای خوری پودر نارگیل
  4. 120پنیر خامه ای، نرم شده
  5. 1/4فنجان پودر شکر
  6. 1/2فنجان نعناع تازه (برای طعم)
  7. خمیر آماده مافین به مقدار کافی

 

طرز تهیه مافین ذغال اخته  نارنجی

فر را روی 375 درجه تنظیم کنید.در ابتدا 12 فنجان مافین را چرب کنید و کاغذ مافین را درون قالب ها قرار دهید.خمیر مافین را با ذغال اخته ای که در پردازشگر غذا پوره کرده اید مخلوط کنیدو درون قالب ها بریزید .برای تهیه توپ های روی مافین پنیر خامه ای و شکر و رنگ نارنجی را در میکسر بریزید و هم بزنید.با یک ماسوره ای که مواد را داخا آن ریخته اید روی مافین را سه اسکوپ از مخلوط پنیر خامه ای بریزید.داخل فر به مدت 11 تا 13 دقیقه قرار دهید.بگذارید تا مافین ها سرد شوند و روی آن را با برگ نعناع تزیین کنید.

 

 

درباره مافین

مافین در بهترین و موجزترین تعریف یک کیک کوچک به حساب می‌آید. در عالم شیرینی‌پزی دو نوع مافین مختلف وجود دارد. مافین انگلیسی و مافین آمریکایی. در مدل آمریکایی آن کره، شکر و بیکینگ‌پودر را به خمیر مافین اضافه می‌کنند و آن را در کاغذهای ضخیمی که به فنجان شبیه است؛ می‌پزند. به همین خاطر به این مدل کیک فنجانی نیز گفته می‌شود. می‌توان گفت کیک فنجانی در واقع نوعی کیک اسفنجی یا کیک کره‌ای است که در قالب‌هایی به شکل فنجان پخته می‌شود. ما ایرانی‌ها نیز نمونه مشابه آن را داریم که همان کیک یزدی خوشمزه‌ی خودمان است. و اما مافین انگلیسی که نوعی نان با شیرینی کم و اندک است و در آن خمیر مایه استفاده می‌کنند و در اندازه‌های کوچک می‌پزند.

 

 

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *