قلقلی اسفناج دلچسب با مواد تازه

قلقلی اسفناج دلچسب
قلقلی اسفناج دلچسب

امروز میخواهیم طرز تهیه یک کوفته جالب و در عین حال مقوی را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه قلقلی اسفناج دلچسب را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه قلقلی اسفناج دلچسب

  1. 300 گرم اسفناج پخته شده
  2. 3/4 فنجان کره ذوب شده
  3. 1پیاز متوسط، ریز خرد شده
  4. 4تخم مرغ
  5. 1/2فنجان پنیر پارمسان تازه رنده شده
  6. 1/2قاشق چای خوری پودر سیر
  7. 1/4قاشق چای خوری فلفل
  8. 2فنجان خرده نان

 

 

مواد لازم برای تهیه قلقلی اسفناج دلچسب

در یک کاسه بزرگ تمامی مواد را با هم ترکیب کنید.مانند توپ های قلقلی کوچک رول کنید.بگذارید در یخچال تا سرد شود و هنگامی که میخواهید آنها را مصرف کنید به  مدت 20 دقیقه در دمای 350 درجه تا کوفته ها درست شود.توجه داشته باشید که سرخ کردن کوفته ها در روغن طعم لذت بخش تری به وجود می آورد ولی چون خود قلقلی یک نوع غذای رژیمی است در فر بگذارید تا بپزد بهتر است.نکته درگر در مورد این غذا این است که بعضی از سبزیجات هستند که دوباره و سه باره نباید حرارت داده شوند. مثل اسفناج و کرفس چون مواد سمی تولید میکنند.بنابر این اگر میخواهید مواد را دوباره مورد استفاده قرار دهید باید اسفناج نپخته با مواد ترکیب شود.

 

درباره اسفناج

 

اسفناج خاصیت ضدسرطانی بالایی دارد و به سلطان گیاهان معروف شده است. اسفناج رادر بسیاری از كشورها به صورت خام در سالاد استفاده می كنند و در تعدادی از كشورها اسفناج را در آش و بورانی به صورت پخته استفاده می كنند.اسفناج حاوی مقادیر زیادی ویتامین B۲,B,A و C بوده و در درمان برخی بیماریها مفید است.

اسفناج همچنین دارای عناصر معدنی مثل آهن و ید است و به دلیل داشتن مقدار زیاد آهن در درمان كم خونی مؤثر است.خوردن اسفناج برای زنان باردار توصیه می شود زیرا علاوه بر داشتن املاح فراوان نشاط آور نیز می باشد.افرادی كه دچار افسردگی و بوی بد دهان هستند حتماً مقدار بیشتری از اسفناج را در رژیم غذایی خود استفاده كنند.آب اسفناج پخته شده را به هیچ وجه دور نریزید این آب نوشیدنی سرشار از املاح و ویتامین است.

 

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *