بیسکوییت پنیری آسان پخت و خوش طعم

بیسکوییت پنیری آسان پخت
بیسکوییت پنیری آسان پخت

بیسکوییت ها از جمله شیرینی هایی هستند که اکثرا با چایی سرو میشوند اگر شما وقت زیادی برای درست کردن بیسکوییت در منزل ندارید طرز تهیه بیسکوییت پنیری آسان پخت را به شما پیشنهاد میکنیم.

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت پنیری آسان پخت

  1. 1 فنجان آرد
  2. 1و1/4قاشق چای خوری پودر پخت
  3. 1/2قاشق چای خوری نمک
  4. 1/2فنجان پنیر کم چرب، رنده شده
  5. 2قاشق غذاخوری کره
  6. شیر 2/3 فنجان

 

طرز تهیه بیسکوییت پنیری آسان پخت

فر را روی درجه 450 فارنهایت تنظیم کنید.و نمک و پودر پخت را با هم مخلوط کنید.کره را با استفاده از مخلوط کن پوره کنید. با استفاده از چنگال شیر را به مخلوطی از آرد اضافه کنید تا خمیر نرم شود کره را نیز به مواد اضافه کنید.خمیر تشکیل شده را مانند بیسکوییت روی سینی فر بچینید و داخل فر به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بیسکوییت ها پخته شوند.

 

درباره پنیر

نوع شير يکي از عوامل تغييردهنده طعم و مزه پنير است که مي‌تواند از شير گاو، گوسفند، بز يا گاوميش باشد و چون شير گوسفند تا 6 درصد و شير گاوميش تا 9 درصد چربي دارد نسبت به شير گاو که 3.5 درصد چربي دارد، پنير آن لذيذتر است. البته ناگفته نماند شير گوسفند و بز و ميش نسبت به شير گاو، خواص تغذيه‌اي بالاتري دارد؛ اما به گفته اين استاد دانشگاه شير گاو از نظر مواد مغذي نزديک‌ترين شير به شير انسان است و بايد به اين موضوع توجه داشت که هر چه چربي پنير بالاتر باشد ميزان پروتئين و کلسيم آن کمتر بوده و پرکالري‌تر است. پس سلامت را فداي خوشمزگي نکنيد و به دنبال پنيرهاي گوسفندي و محلي نرويد.

عاملي که موجب تفاوت بافت نرم و سفت انواع پنيرها نسبت به هم مي‌شود، ميزان آب موجود در لخته پنير است. دکتر عزيزي با اشاره به اين‌که پنيرهاي موجود در بازار سه نوع بافت نرم، متوسط و سفت دارند، مي‌گويد: پنيرهاي نرم از انواعي است که آب موجود در لخته پنير زيادتر است و در مقايسه با ديگر پنيرهاي سخت و نيمه سخت از خواص و بويژه کلسيم کمتري برخوردارند و هر چه پنير همچون انواع پنير ليقوان، سفيد و تبريز بهتر آبگيري و سفت و سخت‌تر شود درصد کلسيم بيشتري خواهد داشت.

Check Also

بیسکوییت ویفر خانگی بی نظیر

بیسکوییت ها همواره از پر طرفدارترین شیرینی ها میباشد.امروز میخواهیم طرز تهیه بیسکوییت ویفر خانگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *