کیک ماست ساده و خوشمزه برای کدبانو

کیک ماست ساده
کیک ماست ساده

اگر میخواهید یک کیک خوشمزه برای فرزندان خود تهیه کنید تهیه کیک ماست ساده را به شما پیشنهاد میدهیم.این کیک بسیار ساده است و میتوانید در منزل به راحتی آن را تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه این شیرینی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کیک ماست ساده

  1. 1 فنجان کره
  2. 2فنجان شکر سفید
  3. 3تخم مرغ
  4. 1قاشق چایخوری عصاره لیمو
  5. 1/4 فنجان آرد تمام عیار
  6. 1/2قاشق چای خوری نمک
  7. 1ظرف ماست

 

 

طرز تهیه کیک ماست ساده

فر را روی دمای 325 درجه تنظیم کنید.روغن و آرد را با هم مخلوط کنید.کره و شکر با با میکسر با هم مخلوط کنید.یک تخم مرغ را با کره با هم مخلوط کنید.آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و به مواد دیگر اضافه کرده و هم بزنید.ماست را نیز به مواد اضافه کنید.خمیر لطیفی که به دست می آید را در یک قالب کمر بندی  بریزید و بگذارید در فر تا به مدت 60دقیقه بپزد.از فر بیرون بیاورید و آن را برش دهید.

 

درباره ماست

میکروارگانیزم های مفیدی در ماست وجود دارند که باعث تقویت و اصلاح فلور میکروبی روده ای-معدی پس از درمان با آنتی بیوتیک ها، کاهش خارش مقعد، کاهش زخم های آفتی دهان، جلوگیری و کاهش عفونت های قارچی واژن می شوند. مقادیر بسیار بالای میکروارگانیزم های زنده در ماست، در دفع مخمّرهای زائد روده بزرگ بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان داده اند که ماست در عرض ۲۵ دقیقه، باعث از بین بردن کمپیلوباکتر ژژونی (یکی از عوامل اسهال) می شود.علاوه بر این خاصیت ذاتی، ماست های پروبیوتیک نیز به تازگی تولید می شود که در آن ها، گونه های خاصّی از باکتری ها حضور دارند و منجر به اصلاح فلور میکروبی روده می گردند. (فواید دیگری از آن ها مانند کاهش لیپید(چربی)های خون، درمان دیابت و…. در حال بررسی است.)فلور میکروبی روده یعنی این که بطور طبیعی در روده انسان، میکروب هایی زندگی می کنند که حضورشان برای بدن مفید است و با مصرف آنتی بیوتیک ها، تعدادشان بسیار کاهش می یابد.

 

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *