مرغ سرخ شده چیلی مخصوص کدبانو

مرغ سرخ شده چیلی
مرغ سرخ شده چیلی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک خوراک خوشمزه مرغ را به شما کدبانوهای عزیز آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مرغ سرخ شده چیلی را به شما أموزش میدهیم. این خوراک بسیار خوشمزه میباشد.

مواد لازم برای تهیه مرغ سرخ شده چیلی

  1. 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
  2. 300 گرم مرغ
  3. 1/2فنجان سوپ مرغ
  4. 1فنجان پیاز شیرین خرد شده
  5. 1قاشق غذاخوری سیر ریز خرد شده
  6. 1قاشق چایخوری رنده شده زنجبیل تازه
  7. 3قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
  8. 1/2قاشق چای خوری پودر چیلی
  9. 1قاشق چای خوری نمک
  10. لوبیا سبز 100 گرم
  11. یک قاشق غذاخوری ذرت
  12. گوجه فرنگی دو عدد
  13. ماست به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه مرغ سرخ شده چیلی

روغن را در ماهیتابه بریزید و مرغ را در روغن سرخ کنید تا از رنگ صورتی در آید.حرارت زیر مرغ را کم کنید.1/4 فنجان سوپ پیاز زنجبیل سیر را روی مرغ بریزید به مدت 5 دقیقه بگذارید تا پیاز ها به صورت نصفه و نیمه بپزد.پودر کاری و نمک را به مواد اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بگذارید تا بوی ادویه ها بلند شود. مرغ را خالی کنید و لوبیا و فلفل ها را در قابلمه بریزید و گوجه فرنگی ها را بگذارید. مرغ و درت را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 10 دقیقه پخته تا اندکی سفت شود. روی مواد را ماست بریزید و با نان سرو کنید.

 

درباره لوبیا سبز

 

لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!لوبیا سبز با اینکه از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می باشد و بهترین جایگزین برای گوشت قرمز از نظر جذب آهن است.لوبیا سبز از حملات قلبی و سرطان جلوگیری کرده و خواص بسیار دیگری در آن نهفته می باشد.نوع و فراوانی میوه ها و سبزیجات در فصل بهار و تابستان در ایران بسیار زیاد است. هرکدام از این محصولات علاوه بر خوشمزگی، خواص بسیاری دارند. یکی از این سبزیجات پرخاصیت و خوشمزه که در غذاهای اصیل ایرانی نیز از آن استفاده می شود لوبیا سبز است.

 

 

Check Also

پای عدس با پوره سیب زمینی عالی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که خانم ها میتوانند در منزل تهیه کنند پای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *