کوفته قلقلی با سس گوجه فرنگی تایلندی

کوفته قلقلی با سس گوجه فرنگی
کوفته قلقلی با سس گوجه فرنگی

کوفته ها در بین اقوام ایرانی و حتی فرنگی ها از ظرفداران خاصی برخوردار است.امروز میخواهیم طرز تهیه یک کوفته جدید را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کوفته قلقلی با سس گوجه فرنگی را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کوفته قلقلی با سس گوجه فرنگی

  1. گوشته تایلندی 350 گرم
  2. 2قاشق چایخوری سس سیر
  3. 3/4قاشق چای خوری پودر لیمو عمانی
  4. 1قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی

 

سس مخصوص

  1. 1/2فنجان پیاز خرد شده
  2. 100 گرم گوجه فرنگی
  3. 2قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  4. 3/4فنجان شیر نارگیل کنسرو شده
  5. نمک
  6. گشنیز تازه خرد شده (اختیاری)

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس گوجه فرنگی

گوشت چرخ کرده را با سس سیر و لیمو عمانی و روغن بادام زمینی را با هم در یک کاسه مخلوط کنید.و مواد را ورز دهید.مخلوط را در دست گلوله کنید و داخل روغن سرخ کنید. برای تهیه سس پیاز را در روغن سرخ کنید و مواد دیگر را با هم مخلوط کنید و بگذارید تات روی اجاق غل بخورد.سس آماده شده را روی گوشت قلقلی بریزید و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد.

 

 

درباره گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی دارای مقدار زیادی پتاسیم است. همچنین جالب است بدانید که اکثر ما دچار کمبود پتاسیم هستیم. یک لیوان آب گوجه‌فرنگی حاوی 543 میلی‌گرم پتاسیم بوده و ½ فنجان سس گوجه‌فرنگی حاوی 454 میلی‌گرم پتاسیم می باشد . پس سعی کنید روزانه حتما گوجه فرنگی یا سس ان را میل کنید.همچنین جالب است بدانید گوجه فرنگی دارای ویژگیهایی هست که وقتی همراه با سایر چربی‌های مفید مثل آوکادو یا روغن زیتون، مصرف شود، جذب کارتینوئیدهای گیاشیمیایی در گوجه‌فرنگی، 2 تا 15 مرتبه بیشتر می‌شود.

با مصرف گوجه فرنگی هم لاغر می شوید و هم دچار بیماری های قلبی نخواهید شد. گوجه‌فرنگی بخش مهمی از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد. در بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای از گوجه‌فرنگی یا سس آن استفاده می‌شودخانم های باردار تا میتوانند گوجه فرنگی بخورند. وقتی خانم‌های شیرده از محصولات گوجه‌فرنگی استفاده کنند، غلظت لیکوپن شیرشان افزایش می‌یابد. در این مورد، بهتر است گوجه‌فرنگی پخته باشد. محققان همچنین دریافته‌اند که خوردن محصولات گوجه‌فرنگی مثل سس گوجه بیشتر از خوردن گوجه‌فرنگی تازه، غلظت لیکوپن را در شیر مادر افزایش می‌دهد.یکی از خواص گوجه فرنگی اینست که گوجه فرنگی به دفع ساید اوریك كمك می كند.

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *