مسقطی تمشک خوش طعم برای تولد

مسقطی تمشک خوش طعم
مسقطی تمشک خوش طعم

مسقطی ها از راحت ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها برای انواع جشن ها میباشد. امروز قصد داریم طرز تهیه یک مسقطی فوق العاده را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مسقطی تمشک خوش طعم  را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مسقطی تمشک

  1. 1 قاشق چای خوری روغن نباتی
  2. 300 گرم تمشک یا زغال اخته
  3. ژله تمشک یک بسته
  4. 1/2 فنجان گردو
  5. یک استکان نشاسته

 

 

طرز تهیه مسقطی تمشک خوش طعم

در ابتدا ژله تمشک و شکر و ژلاتین را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا حل شوند.در کاسه ای دیگر نشاسته را حل کنید و کمی از آب روی آن را دور بریزید و روی گاز بگذارید تا کم کم غلیظ شود. مواد بالا را به نشاسته اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شوند.مواد که غلیظ شد آنها را داخل سینی بریزید و بگذارید تا سفت شود. سفت که شد روی آن ها را شکر پاشیده و مسقطی ها را با کارد تیزی برش دهید.این مسقطی را میتوانید برای انواع میهمانیها و تولدها و برای کودکان دلبند خود تهیه کنید.

 

 

 

 

 

درباره نشاسته

مصرف نشاسته امکان دارد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را بسیار کاهش دهد و تحقیقات نشان میدهد که رژیم های غذایی که در آن نشاسته است این خظر را کاهش میدهد همچنین میدانید که تغذیه سالم نقش بسزایی در پیشگیری از بسیاری از بیماریها و سرطان ها موثر است. مهمترین منبع کربوهیدرات در رژیم های غذایی نشاسته می باشد . موثر بودن نشاسته بر سلامت روده ، کاهش چربی خون و وزن همچنین کاهش قند خون بعد از مصرف غذا است. از نشاسته برای انجام کار های متفاوت به ویژه آشپزی استفاده می شود. نشاسته نه تنها در مواد غذایی بلکه در ساخت پارچه و کاغذ و حتی مخمر نیز به کار میرود

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *