سالاد پرتقال و آووکادو زمستانی و مقوی

سالاد پرتقال و آووکادو زمستانی
سالاد پرتقال و آووکادو زمستانی

بیشتر غذاهایی که در طول روز میخوریم از نظر سلامتی مشکل دارند.سالاد ها در این مواقع اهمین ویژه ای دارند. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد پرتقال و آووکادو زمستانی را به شما عزیزان ٱموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد پرتقال و آووکادو

  1. 2 فنجان کاهو
  2. 1عدد پرتقال
  3. آووکادو 1/2
  4. 3قاشق غذا خوری سرکه سفید
  5. 2قاشق غذاخوری روغن زیتون
  6. نمک و فلفل

 

طرز تهیه سالاد پرتقال و آووکادو زمستانی

کاهو را تمیز بشویید و آن را برگ برگ کرده و برگ ها را نصف کنید.پرتقال را پوست بگیرید و آن را دانه دانه کنید. آووکادو را تکه تکه کنید و با کاهو و پرتقال مخلوط کنید و سرکه و نمک را روی آنها بریزید در صورت تمایل میتوانید سرکه را جدا گذاشته و بنا به میل خود روی سالاد بریزید.

 

 

درباره کاهو

کاهو دارای رطوبت است و حجم خون را تا حدودی افزایش می دهد؛ لذا رقیق کننده نسبی خون می باشد. از آنجایی که رطوبت عامل ایجاد خواب است، کاهو حالت آرامش بخش داشته و خواب آور خوبی است. کسانی که دچار اختلال خواب هستند و به سختی به خواب می روند بهتر است یک ساعت قبل از خواب کاهو یا چوب وسط آن را میل کنند. البته راه دیگر، مصرف آب (عصاره) کاهو است. برای تهیه آب کاهو کافی است یک عدد کاهوی متوسط را کاملاً شسته و در یک قابلمه دردار که درب آن کاملاً بسته شده قرار داده و روی حرارت کم بگذارید تا به اصطلاح با بخار آب خودش، نرم و بخارپز شود. آب که انداخت شعله را خاموش کرده کاهو را بفشارید تا آب و عصاره آن استخراج شود. 1 تا 2 قاشق غذاخوری از این عصاره قبل از خواب می تواند خواب راحتی را به دنبال داشته باشد. عرق کاهو هم همین خواص را دارد.روغن کاهو هم یکی از روغن های خوب در پزشکی است که برای تهیه آن، به روش های خاصی مواد موجود در کاهو را استخراج و آن را وارد یک روغن پایه می کنند که روغن حاصل، خواص کاهو را خواهد داشت. از این روغن جهت چرب کردن بینی و سر و صورت برای ایجاد آرامش و خنکی در منطقه سر و مغز و رفع خشکی و القای خواب استفاده می شود.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *