خوراک اسفناج و گوجه فرنگی چینی

خوراک اسفناج و گوجه فرنگی
خوراک اسفناج و گوجه فرنگی

اگر به دنبال غذایی چینی با خواص ویژه میگردید طرز تهیه خوراک اسفناج و گوجه فرنگی را به ما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خوراک پرطرفدار فرنگی را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک اسفناج و گوجه فرنگی

  1. 300 گرم پنیر تورتلیتی
  2. 200 گرم گوجه فرنگی
  3. 1فنجان اسفناج تازه خرد شده
  4. 1/2قاشق چای خوری نمک
  5. 1/4قاشق چای خوری فلفل
  6. 1/1قاشق چای خوری ریحان خشک
  7. قاشق چای خوری سیر خرد شده
  8. 2قاشق غذاخوری آرد همه منظوره
  9. 3/4فنجان شیر
  10. 1/4فنجان پنیر پارمسان
  11. ماکارونی شکل دار یک بسته

 

طرز تهیه خوراک اسفناج و توت فرنگی

در یک کاسه بزرگ آب را به جو بیاورید. پنیر تورتلیتی را به آن اضافه کنید و حدود 10 دقیقه بگذارید تا بجوشد.در حالیکه پنیر میجوشد گوجه فرنگی اسفناج و نمک و فلفل و ریحان خشک و سیر را در یک ظرف بزرگ روی حرارت متوسط ترکیب کنید و بپزید تا مخلوط شروع به حباب زدن کند.در یک کاسه متوسظ آرد و شیر را با هم مخلوط کنید و این مواد را با پودر پارمسان مخلوط کنید و بگذارید تا حرارت ببیند و حرارت را کم کنید و حدود دو دقیقه بگذارید تا غلیظ شود.تورتلیتی را ار روی گاز بردارید و با سس مخلوط کنید و بگذارید تا بجوشد سپس روس مواد بریزید و میل کنید.ماکارونی شکل دار را با حرارت بجوش بیاورید و سپس آبکش کنید و بگذارید تا آب آن کشیده شود.مواد را با پاستا مخلوط کنید و میل کنید.

 

 

درباره اسفناج

اسفناج یکی از بهترین غذاهای دارویی برای افرادی است که دچار کم‌خونی هستند.درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیمارانی می‌دانند که کم‌خونی آن‌ها ناشی از خونریزی‌های گوارشی است. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند می‌توانند اسفناج در سبدغذایی خود قرار دهند. مصرف این سبزی به تنهایی یا در کنار موادغذایی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی در خون‌سازی و جبران کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی داشته باشد.برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آب‌پز نکنید. قرار دادن این سبزی هنگام شست‌وشو درون آب یا پختن آن به وسیله آب، موجب از بین رفتن خواص مفید و ویتامین‌های آن می‌شود. بهترین راه‌حل آن است که اسفناج را تفت دهید. می‌توانید برای این کار از مقدار بسیار اندکی روغن استفاده کنید. ترکیب اسفناج با انواع گوشت‌های قرمز در وعده غذایی بهترین و مفیدترین ترکیب‌هاست زیرا خواص مفید اسفناج در کنار گوشت قرمز بهتر جذب بدن می‌شود.

 

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *